یکشنبه 31 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيحات وزارت کشور درباره حواشی مراسم تشييع غواصان و شکل‌گيری جبهه يکتا


حسينعلی اميری

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزير کشور به استاندار تهران دستور داده است که بررسی‌های لازم را درباره اتفاقات روز تشييع پيکر شهدا در تهران انجام دهد.

حسينعلی اميری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران ( ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: هر گونه تجمع به مجوز استانداری نياز دارد و استانداری و فرمانداری‌ها هستند که شرايط را بررسی کرده و اگر مشکلی نباشد مجوز تجمع را صادر می‌کنند زيرا وقتی تجمعی انجام می‌شود بايد مشکلات ترافيکی و برقراری نظم و امنيت در نظر گرفته شود. همچنين افرادی که تجمعی را برگزار می‌کنند بايد مسئوليت پذير باشند چون اگر مشکلی پيش بيايد از نظر مراجع قانونی، مسؤول مربوطه بايد مشخص باشد و اگر مشکلی پيش بيايد استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مسأله را پيگيری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در رابطه با اتفاقات روز تشييع پيکر شهدا نيز رحمانی فضلی وزير کشور، به هاشمی استاندار تهران دستور داده است که بررسی های لازم را در اين زمينه انجام دهد.

وی همچنين درباره مسأله توهين به رئيس جمهور در حرم مطهر امام (ره) گفت:‌من پيش از اين اعلام کرده ام که حفظ نظم و امنيت حرم بر عهده سپاه بوده و قرار شده است که سپاه اين مسأله را پيگيری کند. تاکنون گزارشی از اين بابت به دست ما در وزارت کشور نرسيده است.

سخنگوی وزارت کشور همچنين درباره جبهه تازه تاسيس «يکتا» خاطر نشان کرد: بر اساس قانون هرگونه فعاليت حزبی بايد بر اساس مجوز باشد و کسی که می خواهد حزب تشکيل دهد تقاضای خود را به کميسيون ماده ۱۰ احزاب ارائه دهد. در اين کميسيون بررسی‌های لازم انجام گرفته و بر اساس استعلامات اجازه تشکيل حزب داده شده و پروانه صادر می‌شود. احزابی که اين فرايند را طی نکرده باشند در واقع غيرقانونی هستند.

اميری در پايان با اشاره به اينکه تاکنون جبهه يکتا هيچ درخواستی به کميسيون ماده ۱۰ نداده و هيچ مجوزی هم برای اين جبهه صادر نشده است گفت: فعاليت جبهه ها نيز همانند احزاب به مجوز نيازمند است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016