دوشنبه 1 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: غرب به دنبال دستگيری امام زمان است

شرق ـ عجايب مربوط به احمدی‌نژاد و دولتش هرروز فربه‌و‌فربه‌تر می‌شود؛ دولتی که دوسال از پايان کار آن می‌گذرد و با تمام حواشی عجيبی که در همان زمان داشت، روزانه مطالب جديدی درباره آن افشا می‌شود.

سايت «دولت بهار» متن سخنرانی رئيس دولت‌های نهم و دهم در جمع طلاب و روحانيون به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان را منتشر کرده که حاوی نکاتی عجيب در راستای سخنان امام‌زمانی او در سال‌های گذشته است.

محمود احمدی‌نژاد در اين سخنرانی با اشاره به اينکه بايد دست مردم را در دست امام زمان(عج) گذاشت می‌افزايد: «بيش از آنکه ما دنبال امام زمان(عج) باشيم، آنها دنبال امام زمان(عج) هستند. آن‌قدر در دانشگاه‌های علوم انسانی آمريکا راجع به امام زمان(عج) تحقيق کرده‌اند که اگر من بگويم هزاران برابر مجموع کار حوزه‌های علميه قم و نجف و مشهد، زياد نگفته‌ام، بلکه کمتر گفته‌ام که شما باور کنيد. با بسياری از کسانی که به‌زعم آنان می‌توانسته‌اند با امام‌زمان (عج) ارتباطی داشته باشند تماس گرفته و با آنها مصاحبه و اطلاعاتشان را تخليه کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به قول دوستی که می‌گفت پرونده امام‌زمان (عج) را تکميل کرده‌اند و برای دستگيری‌اش بسته‌اند، تنها عکسش را کم دارند. آنها می‌دانند که تنها خطر مبنايی و اساسی برای امپراتوری چندصدساله آنها امام عصر (عج) است».

احمدی‌نژاد با اشاره به حوادث منطقه ادامه می‌دهد: «ظاهرا آنها می‌خواهند بيايند منطقه را بگيرند و حوادث را مديريت کنند. همه ما نشانه‌های ظهور را خوانده‌ايم، يکی از نشانه‌ها جريان غيرانسانی سفيانی است. يکی از دوستان ما که انسان فاضلی است، می‌گفت و البته احتمال می‌داد که چه‌بسا حکومت شيطان تصميم گرفته است خودش جريان سفيايی را راه بيندازد تا دست خودش باشد و البته ايشان اين را هم اضافه کرد که خداوند هم نقشه دارد و همه در نقشه خدا هستند و چه‌بسا خداوند آن سناريو را نوشته تا به دست اينها اجرا شود. شيطان خيال می‌کند که جريانات را کنترل می‌کند درحالی‌که در حقيقت اراده الهی را حاکم می‌کند. معلوم است که اگر بخواهند مسلط شوند بايد اسم امام عصر (عج) را از بين ببرند. آقای کلهر می‌گفتند که من جدا معتقدم که اسم داعش را طوری انتخاب کرده‌اند که به شيعه نزديک باشد. برای ما تفاوت اين دو مشخص است، اما برای کسی که در آمريکای‌لاتين اين دو کلمه به گوشش می‌خورد خيلی بهم نزديک است. با برنامه می‌خواهند کاری کنند که ديگر کسی جرئت نکند به دينداری و امام (عج) فکر کند. البته بسيار قوی عمل می‌کنند. نبايد فراموش کرد که در جريانات منطقه غفلت برخی از نيروهای دينی و انقلابی نيز مؤثر بوده است. خيلی‌ها غفلت کرده‌اند با وجود اينکه بعضی‌ها هشدار داده و گفته بودند که توطئه در کار است و اين مسائل اتفاقی نيست.محمود احمدی‌نژاد در ادامه با يادآوری عملکرد دولت خود در برخورد با غرب گفت: «وزير خارجه سابق آمريکا خودش گفته بود که برای خاورميانه طرح جديد داشته‌اند. آنها آمدند در مقابل انقلاب اسلامی يک جريان بدل راه انداختند. چراکه انقلاب اسلامی يک جهشی به سمت حکومت جهانی امام عصر (عج) ايجاد کرده است. او گفته که می‌خواهند يک خاورميانه جديدی متولد کنند که همانند زايمان سخت و دردناک است و کشتار دارد. آن خانم وزير خارجه قبلی نوشته و اخيرا منتشر کرده که کارها درست پيش می‌رفت تا زمانی که در ايران يک دولتی سر کار آمد و مانع ايجاد کرد. مجبور شديم وقت و هزينه بگذاريم تا آن دولت را تخريب کنيم و از سرراه برداريم. او می‌گويد الان برگشتيم به مسير قبلی».

ماجراهای محمود و امام عصر(عج)
سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره امام زمان(عج) و نقل قول‌های ديگران در اين مورد هم در ساليان سپری شده کم نبوده است. چه آن زمان که يارانه‌ها را پول امام زمان ناميد و چه دفعات بی‌شماری که امام زمان را در حال اداره کشور معرفی کرد. حتی کار تا جايی پيش رفت که احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور سابق ونزوئلا، هوگو چاوز را از ياران صديق امام عصر معرفی کرد. اطرافيان رئيس دولت‌های نهم و دهم در همين راستا به او کمک کرده و ادعاهای عجيبی درباره او مطرح کردند. غلامحسين الهام که روزگاری همسرش، فاطمه رجبی، احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم ناميده بود، سال ٩٢ ادعا کرد: «ان‌شاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی‌نژاد نيز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود!» احمدی‌نژاد شهريور سال ٩٢ بين مردمی که در حوالی منزل مسکونی‌اش تجمع کرده بودند گفته بود امام زمان تا چهار سال ديگر ظهور می‌کند.

او همچنين در مرداد ٩٢ مدعی شد سال ١٣٨٦ با رابط امام زمان ديدار داشته است. از سويی ديگر حجت‌الاسلام محمدی‌ری‌شهری در کتاب خاطرات خود می‌نويسد: «روز دهم ذيحجه اطلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بيايد و در آنجا سخنرانی نيز داشته باشد... خلاصه صحبت ايشان آن بود که درحال حاضر، امام زمان( عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدايت شخص ايشان هم با خود امام زمان است. ضمنا با اشاره به سخنرانی چندی پيش خود در دانشگاه کلمبيای آمريکا، آن سخنرانی را نيز با هدايت امام زمان دانست و همچنين بر اين نکته تأکيد ورزيد که قضايای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدايت می‌‏کند». احمد احمدی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، يکی از جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را اين‌گونه نقل کرده بود: «اين آقای احمدی‌نژاد در آخرين جلسه‌های دوره دوم رياست‌جمهوری‌اش در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، می‌گفت برويد در اين کوچه‌ها بگرديد تا امام‌زمان(عج) را پيدا کنيد».

اين نوع سخنان و ادعاهای محمود احمدی‌نژاد از سوی حاميان اصولگرای او بی‌پاسخ نماند؛ پاسخی که شايد ديرهنگام بود. آيت‌الله مصباح‌يزدی که اوايل دولت نهم امام‌زمان(عج) را در حال دعا برای احمدی‌نژاد معرفی کرد، اواخر دولت دهم در اعتراض به ادعاهای آخرالزمانی احمدی‌نژاد و نزديکانش، گفت: «کمال استادی اين شياطين در اينجا ظاهر می‌شود که با القای اين فکر که امام‌زمان‌(عج) کشور را اداره می‌کند، سعی در تضعيف جايگاه ولی‌فقيه دارند و نياز به وجود ولی‌فقيه را زير سؤال می‌برند». همچنين حجت‌الاسلام مهدی طائب روند انحراف احمدی‌نژاد را اين‌گونه ذکر کرد: «مشايی، مرتاضی با ظاهر دينی است؛ اخبار غيبی می‌گويد و تحقق هم پيدا می‌کند؛ در اين مدت‌زمانی که مشايی با احمدی‌نژاد بوده است، القائات بسيار وحشتناکی به احمدی‌نژاد داشته است».

گم‌شدن نامه‌های رهبری در دولت نهم و دهم
صدالبته اتفاقات عجيب‌وغريب اطراف محمود احمدی‌نژاد به همين نکات خلاصه نمی‌شود. می‌توان پيش‌بينی کرد اين روند با شتاب بيشتر همچنان ادامه خواهد داشت. اخيرا کتاب خاطره‌های حجت‌الاسلام محمدی‌ری‌شهری منتشر شده است که در صفحات ٧٥٦ و ٧٥٧ آن، از گم‌شدن نامه‌های مقام‌معظم‌رهبری به دولت احمدی‌نژاد می‌گويد. حجت‌الاسلام محمدی‌ری‌شهری در خاطرات خود به نامه مقام‌معظم‌رهبری و اقدام احمدی‌نژاد، آن‌هم برخلاف حکم رهبر انقلاب در الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگی اشاره می‌کند و می‌گويد: «سابقه داشت وقتی احمدی‌نژاد با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد».

محمدی‌ری‌شهری با توضيح اينکه رهبر انقلاب همواره در تمام دولت‌ها با توجه به جايگاه ولايی خود، نامه‌ها و تذکراتی را به رئيس‌جمهوری و ديگر مسئولان ارشد نظام ارسال و نقطه‌نظرات و احکام موردنظر خود را ابلاغ می‌کنند و اين مسئله امری کاملا بديهی و مرسوم است، می‌افزايد: «آنچه دراين‌بين سبب تعجب و تأمل می‌شود، بی‌توجهی و سستی بعضی از نهادها و مسئولان درباره اجرای تذکرات و اوامر رهبر انقلاب است».

حجت‌الاسلام ری‌شهری، نماينده سابق ولی‌فقيه در امور حج درباره گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد و توجه‌نکردن دولت به تذکر مقام‌معظم‌رهبری درباره ادغام‌نکردن سازمان ميراث فرهنگی با سازمان حج و زيارت در زمان رياست مشايی بر ميراث فرهنگی، می‌نويسد: «در وضعيت جديد با پيشنهاد آقای مشايی و پذيرش آن از سوی آقای احمدی‌نژاد، دولت به فکر ادغام کل سازمان حج و زيارت در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری افتاده بود و در تاريخ ٢٩/١/٨٨ نيز اعلام شد در شورای اداری دولت، ادغام اين دو سازمان تصويب شده است. بلافاصله بعد از اعلام اين خبر، در تماس تلفنی با آقای حجازی، ماجرا را پرسيدم. ضمناً من شنيده بودم جلسه مزبور به رياست آقای احمدی‌نژاد برگزارشده بود، اما آقای حجازی اظهار کرد سه‌شنبه هفته قبل در جلسه شورای اداری به رياست آقای دکتر داوودی، معاون‌اول رئيس‌جمهور، ادغام اين دو سازمان با يکديگر به تصويب رسيد و به‌دليل مخالفت مقام‌معظم‌رهبری با آن، قرار شد اين مصوبه اعلام نشود، ولی آقای احمدی‌نژاد برخلاف نظر قبلی، دستور اعلام اين خبر را داد. پس‌ از آن در تاريخ ٤/٢/٨٨ اطلاع دادند آقای بقايی، قائم‌مقام آقای مشايی در سازمان ميراث فرهنگی، پيگير ملاقات اين‌جانب برای برکناری آقای قهرودی بودند که من به ايشان پيغام دادم با توجه به نظر مخالف مقام‌معظم‌رهبری با ادغام، ما نمی‌توانيم اقدامی دراين‌باره انجام دهيم. بقايی نيز گفته بود نظر مقام‌معظم‌رهبری به ما ابلاغ نشده است. اتفاقا آن شب آقای حجازی را ديدم و پاسخ آقای بقايی را با ايشان در ميان گذاشتم و ايشان گفت هفته قبل نظر مقام‌معظم‌رهبری در نامه‌ای به‌صورت کتبی به رئيس‌جمهوری ابلاغ ‌شده است و فردا هم مجددا نسخه‌ای از اين نامه را ارسال خواهيم کرد. من تا آن موقع از اين موضوع بی‌اطلاع بودم و از‌همين‌رو برايم سؤال شد چگونه باوجود ابلاغ نظر رهبری، آقای احمدی‌نژاد دست به چنين اقدامی زده است؟! گرچه پيش از آن ‌هم سابقه داشت که وقتی ايشان با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد!»

البته اين ماجرا يادآور همان نامه معروف مقام‌معظم‌رهبری درباره معاون‌اولی مشايی است؛ ماجرايی که با تمرد رئيس دولت دهم، به افشای نامه توسط نايب رئيس مجلس و معاون‌اولی رحيمی انجاميد. از طرفی خانه‌نشينی ١١روزه احمدی‌‌نژاد در ماجرای برکناری مصلحی را هم می‌توان در اين کانتکست بررسی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016