شنبه 3 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق حمله کردند

150724114252_turkey_640x360_afp.jpg
دفتر نخست‌وزیری ترکیه با صدور بیانیه‌ای تائید کرد جنگنده‌های این کشور شب گذشته مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق را بمباران کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ نخست‌وزیر ترکیه گفته است که با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در مورد حملات علیه مواضع پ‌ک‌ک صحبت کرده و مسعود بارزانی با عملیات ترکیه علیه این گروه موافقت کرده و ابراز همبستگی کرده است.

جنگنده‌های ترکیه به هفت محل استقرار پ‌ک‌ک در شمال عراق حمله کرده‌اند. زاگرس هیوا، سخنگوی گروه پ‌ک‌ک در عراق گفته است حملات ارتش ترکیه به معنای پایان آتش‌بس میان طرفین است.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفته است که طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۶۰۰ نفر مرتبط با پ‌ک‌ک و گروه موسوم به دولت اسلامی بازداشت شده‌اند.

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفته است پس از پاکسازی شمال سوریه از نیروهای گروه دولت اسلامی، این منطقه به منطقه امنی برای آوارگان سوریه تبدیل خواهد شد.

این اولین عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ‌ک‌ک طی دو سال اخیر به شمار می‌رود و مارک لوون، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید این اقدام می‌تواند بر آتش‌بس شکننده‌ای که در حال حاضر به طور رسمی برقرار است، تاثیر بگذارد.

هواپیماهای ترکیه به مناطق کوهستانی قندیل نیز حمله کرده‌اند که طبق گزارش‌ها، کادر رهبری پ‌ک‌ک در این منطقه مستقر است. سخنگوی این گروه گفته است این حملات، تلفاتی بر جای نگذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت ترکیه، حزب کارگران کردستان را یک گروه تروریستی می‌داند. دفتر نخست‌وزیری ترکیه گفته است که هواپیماهای این کشور، انبار تسلیحاتی و پناهگاه‌های این گروه در کوهستان‌های شمال عراق را هدف قرار داده‌اند.

ترکیه به مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاک سوریه نیز حمله کرده است.

ارتش ترکیه همچنین مواضع پ‌ک‌ک و گروه دولت اسلامی را گلوله‌باران کرده است.
عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه به دنبال یک انفجار انتحاری در شهر سوروچ که به کشته شدن ۳۲ نفر منجر شد و قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی پ‌ک‌ک صورت می‌گیرد.

انفجار انتحاری سوروچ به گروه داعش نسبت داده شده است.

ترکیه تا کنون متهم بوده که در قبال گروه‌های افراطی سوریه موضعی ملایم در پیش گرفته و حتی این کشور به ارائه کمک به این گروه‌ها متهم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016