دوشنبه 5 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توافق ترکيه وآمريکا بر دادن پوشش هوايی به مخالفان اسد در سوريه

دبی – العربيه.نت فارسی - داوود اغلو نخست وزير ترکيه روز دوشنبه ۲۷ ژوئيه طی مصاحبه ای گفته است که آنکارا و واشينگتن بر ضرورت دادن پوشش هوايی به مخالفان اسد در خاک سوريه به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاری رويترز به نقل از روزنامه حريت، اغلو اظهار داشت که ترکيه قصد ندارد نيروی زمينی به سوريه اعزام کند، اما با ايالات متحده به توافق رسيده که به مخالفان معتدل سوری پوشش هوايی بدهد تا آنها جلوی پيشروی های داعش در سوريه را بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داووداغلو افزود: « واحدهای حمايت از مردم کرد در سوريه اگر بتواند رابطه اش را با رژيم اسد قطع کند و موجب تهديدی برای ترکيه نشود، می تواند به عنوان بخشی از اپوزيسيون سوريه مورد حمايت ما قرار گيرد».
اغلو گفته است که به رغم وجود اختلاف نظر ميان آمريکا و ترکيه در باره برخی مسائل سياسی در خاورميانه اما به دليل داشتن نفقطه نظرات مشترک در رابطه با بحران سوريه موفق شدند در زمينه دادن پوشش هوايی به مخالفان سوری به توافق برسند».
همزمان با گسترش درگيری های مسلحانه در سوريه طی دوسال گذشته حزب «اتحاد دموکراتيک» کردهای سوريه به عنوان تنها شريک برتر آمريکا در جنگ عليه داعش در اين کشور عرض اندام کرد. پيروزی های نظامی اين حزب کرد سوريه ای نگرانی و ترس ترکيه از برانگيختن احساسات جدايی طلبانه در ميان جامعه کرد اين کشور را باعث شد. اين حزب به عنوان شاخه ای پ.ک.ک در سوريه به شمار می رود. از نظر ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا حزب «پ.ک.ک » يک گروه تروريستی تلقی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016