شنبه 10 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: توافق دولت با کشورها نياز به تصويب مجلس ندارد

تهران - ايرنا - رييس سازمان انرژی اتمی گفت: توافق دولت با کشورهای خارجی نياز به تصويب مجلس شورای اسلامی ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشيه آيين روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که در دانشکده تربيت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره نحوه بررسی برجام در مجلس افزود: تا اندازه ای که من مطلع هستم مواردی که به مجلس تقديم می شود که يا معاهده يا کنوانسيون بين المللی است و اين طور نيست که هر توافق نامه ای را دولت بخواهد با کشورهای خارجی منعقد کند حتما به مجلس ببرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد: دهها و صدها توافق نامه در سال با کشورهای خارجی منعقد می شود که الزاما به مجلس نمی رود و فقط مواردی که طبق قانون اساسی مشخص شده به مجلس می رود.

رييس سازمان انرژی اتمی همچنين گفت: برنامه جامع اقدام مشترک حداقل اسم آن برنامه جامع اقدام مشترک است و معاهده و کنوانسيون نيست و نمی دانم تحت چه تعريفی به مجلس می رود.

صالحی افزود: البته مجلس اين حق را دارد طبق قانون صيانت از فناوری هسته ای که اخيرا به تصويب رسيده به همراه شورای عالی امنيت ملی برجام را مرور کنند و اگر مصلحت دانستند، برجام را ادامه دهند و اگر امر ديگری داشتند، تصميم ديگری را اتخاذ کنند.

وی همچنين ضمن قدردانی از برگزارکنندگان آيين روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهارداشت: اگر مذاکره کنندگان کاری انجام دادند برای رضای خدا بوده است و اگر کاری برای رضای خدا باشد، ماندگار است و اگر برای خوش آمدگويی و خودخواهی باشد هيچ ارزشی ندارد.

رييس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: گواهی می دهم همه عزيزانی که در تيم مذاکره کننده حضور داشتند و تعدادشان کم نيست، تعدادی از آنان سربازان گمنامی هستند که بار سنگينی داشتند قطعا برای رضای خدا و تامين منافع ملی اقدام کردند و اگر امروز از آنها قدردانی می شود به اعتبار همين است وگرنه وظيفه ما همين بود و هر کس ديگری جای ما بود، همين کار را می کرد.

صالحی با بيان اين که خدمتگزاران صديق، خالص، توانمند و هوشيار فراوانی در کشور داريم، اظهارداشت: تقدير بود که دکتر ظريف و من در اين مذاکرات باشيم و گرنه در کشور از ظريف ها و عراقچی ها فراوان وجود دارد.

وی يادآور شد: کشور هيچ وقت از فقر مردان و دولتمردان بزرگ رنج نبرده و همواره دولتمردان فراوانی داشته است که اگر فرصت در اختيارشان باشد خدمتگزاران صادقی هستند.

معاون رييس جمهوری افزود: پيام حضور سياسيون در اين مراسم ورزشی اين است که ما شير حق هستيم نه شير هوا.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، آيين روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای امروز با حضور جمعی از معاونين وزارت ورزش و جوان، روسای فدراسيون های ورزشی و پيشکسوتان ورزش در در دانشکده تربيت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در اين مراسم که صالحی رييس سازمان انرژی اتمی و معاون رييس جمهوری، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و رييس تيم مذاکره کننده هسته ای ايران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن مهرعليزاده رييس فدراسيون بين المللی ورزش های زورخانه ای حضور داشتند از پهلوانان عرصه ديپلماسی هسته ای قدردانی شد.

پهلوان عباس زندی در آيين تجليل از مروجين پهلوانی ،پيراهن امضا شده از سوی رييس جمهوری را به وزير امورخارجه و رييس سازمان انرژی اتمی ايران اهدا کرد.

بر روی اين پيراهن شعار «ايستادگی هسته ای نماد پهلوانی، پهلوانان هسته ای متشکريم» منقش شده که از سوی حجت الاسلام والمسلمين حسن روحانی رييس جمهوری در ۲۴ تيرماه امسال امضا شده است.

همچنين در اين مراسم از عباس زندی قديمی ترين پهلوان زنده کشور و آخرين بازمانده بازی های المپيک ۱۹۴۸ لندن، دارنده مدال های طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال های ۱۹۵۴توکيوی ژاپن و ۱۹۵۵ورشو لهستان و پهلوان چهار دوره ايران در سال های ۱۳۲۸،۱۳۳۲،۱۳۳و۱۳۳۴ تقدير شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016