دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی اکبر جوانفکر: آقای نوبخت، فرار نکنيد، اکنون نوبت شماست!


علی اکبر جوانفکر

یادداشت علی اکبر جوانفکر در سایت "دولت بهار":

آقای نوبخت، فرار نکنيد، اکنون نوبت شماست!درباره آقای بابک زنجانی از آقای نوبخت سئوال می کنم که اين فرد چه خدمت شايان توجهی را به دولت يازدهم انجام داده بود که به عنوان اولين اقدام ضروری و در اولين ماههای فعاليت دولت ، بايد از دست جناب آقای روحانی رئيس جمهور محترم و همچنين آقای هاشمی رفسنجانی پدر معنوی دولت حاضر، تقديرنامه دريافت کند؟! شما که خودتان در مراسم مزبور حضور داشتيد، بايد پاسخگوی سئواالهايی باشيد که در اين ارتباط مطرح است؟

آقای محمد باقر نوبخت سخنگوی محترم دولت يازدهم اخيرا در پاسخ به شکايت رئيس جمهور سابق از معاون اول دولت يازدهم ، به خبرنگاران گفته است که دولت متبوع وی از ابتدا تصميم نداشته به آنچه که تخلفات دولت قبل خوانده است ورود کند.

اظهارات سخنگوی محترم دولت از چهار حالت خارج نيست.

الف: ايشان احتمالا از حجم گسترده مطالب خلاف واقع معاون اول و ساير اعاظم دولت کنونی که هر بار به تيتر يک انبوه رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت فعلی تبديل شد ، بی خبر است اما چنين فرضی در باره آقای سخنگو که کار او رصد کردن مستمر فضای رسانه ای کشور است ، صدق نمی کند و بايد قبول کرد که ايشان از همه اتهام زنی های همکاران ارشد خود در دولت يازدهم عليه دولت قبل، اطلاع کامل داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ب : در حالت بعدی اين احتمال وجود دارد که آقای اسحاق جهانگيری معاون اول دولت يازدهم بر خلاف سياست دولت ، به طرح اکاذيب و شبهه افکنی عليه دولت قبل پرداخته است که اين حالت هم دور از ذهن به نظر می رسد زيرا در اين دو سال که معاون فخيمه اول به نشر وسيع اتهامات عليه دولت قبل مشغول بوده ، رئيس جمهور محترم و سخنگوی دولت وی بايد حداقل يک بار به او تذکر می دادند که چرا بر خلاف سياست دولت چنين رفتاری را در پيش گرفته است و از آنجا که چنين تذکری به او داده نشده ، می توان فرض کرد که اتهام زنی به دولت قبل، عين سياست دولت کنونی بوده است.

ج : حالت سوم اين است که سخنگوی محترم دولت ، با علم به انبوه خلاف گويی های معاون محترم اول ، در صدد منحرف کردن افکار عمومی از حقيقت برآمده است زيرا در اين کشور کيست که نداند در برابر انبوه اکاذيب مطروحه از سوی مقامات و مسئولان ذيربط در دولت يازدهم عليه دولت قبل ، هيچيک از مقامات دولت های نهم و دهم وارد چالش با دولت کنونی نشده و دکتر احمدی نژاد رئيس جمهور سابق نيز در برابر اين اتهامات به طور مطلق سکوت اختيار کرده است. پرواضح است که سکوت نيک انديشانه مسئولان دولت قبل، بزرگترين فرصت را برای خدمت در اختيار دولت يازدهم قرار داده است اما ضعف ها و ناکارامدی های آشکار دولت کنونی آنقدر چشمگير بوده است که برای سرپوش گذاشتن بر آنها لاجرم به طرح اتهامات بی اساس عليه دولت قبل روی آورده اند.

د: حالت چهارم اين است که شکايت رئيس جمهور محترم سابق به دستگاه قضايی نسبت به استمرار نشر اکاذيب از سوی معاون اول دولت کنونی ، سخنگوی محترم دولت را دچار دستپاچگی و اتخاذ مواضعی کرده است که به هيچوجه ، منعکس کننده حقيقت نيست. دو سال صبر و مدارا در برابر نشر اکاذيب و افتراهای دولت کنونی ، زمان زيادی برای تنبه کسانی بود که هرگز از رفتار غيراخلاقی خود احساس شرمساری نکرده اند. اکنون موعد روشن شدن حقايق فرا رسيده است و طبق اظهارات آقای سيد عادل حيدری ، وکيل رئيس جمهور سابق ، شکايت عليه آقای اسحاق جهانگيری ، آخرين شکايت نخواهد بود.

آقای سخنگو در ادامه اظهارات خود ، ابراز خوشحالی کرده است که رئيس جمهور سابق مسئوليت برخی کارها از جمله اقدامات بابک زنجانی را بپذيرند.

در اين ارتباط لازم است چند نکته را به جناب آقای نوبخت ياد آور شوم:
۱- مهمترين و گسترده ترين تخلف دولت سابق به خدمات بی نظيری باز می گردد که در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۲ در اين کشور به منصه ظهور رسيد و کام ملت ايران را بسيار شيرين و کام مستکبرين و عوامل داخلی آنها را تلخ کرد ، بنابراين می دانيم و می دانيد که اين همه سوز و گداز آقايان برای چيست؟! رئيس جمهور سابق و همکاران ايشان با افتخار تمام مسئوليت همه اقدامات خود را در دولت قبل بر عهده می گيرند، اما به شما اخلاقا توصيه می کنم که لطفا مسئوليت اقدامات دولت خود را بپذيريد و آن را متوجه ديگران نکنيد.

۲- آقای احمدی نژاد در دوران رياست جمهوری ، پاسخگو ترين فرد در باره اقدامات دولت خود به دستگاههای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی بوده است. بر مبنای صراحت قانون، هرگونه سئوال از رئيس جمهور در دوره مسئوليت او انجام می شود و پس از خاتمه مسئوليت نمی توان او را مورد بازخواست قرار داد، بنابراين اکنون نوبت مسئوليت پذيری جناب آقای روحانی است. از جمله موضوعاتی که مسئوليت آن مستقيما متوجه دولت کنونی است و بايد به مردم پاسخ بدهند، موضوع کرسنت و زيانهای هنگفت ناشی از انتصاب آقای زنگنه به وزارت نفت است. اميدوارم دستگاههای نظارتی قبل از پايان دوران رياست جمهوری و بر اساس قانون از مقامات مسئول در اين زمينه توضيح بخواهند زيرا برحذر داشتن رسانه های ارتباط جمعی از ورود به اين مساله، گامی در جهت ايجاد خفقان و تضييع حقوق ملت است.

۳- در باره آقای بابک زنجانی از آقای نوبخت سئوال می کنم که اين فرد چه خدمت شايان توجهی را برايشان انجام داده بود که بايد از دست جناب آقای روحانی رئيس جمهور محترم و همچنين آقای هاشمی رفسنجانی پدر معنوی دولت حاضر، تقديرنامه دريافت کند؟! شما که خودتان در مراسم مزبور حضور داشتيد، بايد پاسخگوی سئواالهايی باشيد که در اين ارتباط مطرح است؟ آقای نوبخت به احتمال قوی بايد بداند که ستاد انتخاباتی کداميک از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری سال ۹۲ از آقای بابک زنجانی کمک مالی دريافت کرده است؟ آيا بهتر نيست که آقای سخنگو به جای تداوم سياست اتهام زنی به ديگران ، مسئوليت اقدامات دولت متبوع خود را بپذيرد و اعتبار جايگاه سخنگويی دولت را که منوط و محدود به ارائه گزارش عملکرد دولت متبوع وی است ، مخدوش نسازد.

۴- آقای بابک زنجانی بيش از يک سال و نيم است که در بازداشت به سر می برد. بديهی است محاکمه علنی او به روشن شدن حقايق کمک خواهد کرد و بنده هم مانند ساير همکارانم در دولت قبل مايليم بدانيم که اين فرد کيست ، مرتکب چه تخلفاتی شده؟ ، حاميان او چه کسانی بوده اند؟ از چه کسانی حمايت مالی کرده و ارتباطات پشت صحنه او چگونه و با چه کسانی شکل گرفته است؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016