دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

لندن: مراسم رونمايی از کتاب جنسيت X: تجربه زيست همجنسگرايان و فراجنسيتی های ايرانی، ۱۳ آگوست

مراسم رونمايی از کتاب جنسيت X، در برنامه ای با عنوان "تجربه زيست همجنسگرايان و فراجنسيتی های ايرانی"، روز پنجشنبه ۱۳ آگوست در لندن برگزار خواهد شد.

در اين برنامه جکی لوييس، از اعضای سابق هيئت مديره ايلگا (ILGA)، سازمان بين المللی همجنسگرايان، پروفسور ژانت آفاری، استاد دانشگاه سانتاباربارا، دکتر هايده مغيثی، استاد دانشگاه يورک کانادا، شادی امين، از شبکه لزبين ها يو ترنسجندرهای ايرانی (۶رنگ)، رها بحرينی، نويسنده "هويت های پزشکينه شده، بدنهای جراحت ديده" ، و شادی صدر، مدير اجرايی سازمان عدالت برای ايران سخنرانی خواهند داشت. همچنين نمايش فيلم "روايت آکان" و موسيقی ايرانی با اجرای ايمان بشری (پيانو) و رجا محمدی (ويلون) بخشهای ديگر اين برنامه خواهند بود.برنامه با نمايش فيلم کوتاهی از روايت زندگی آکان و همچنين موسيقی ايرانی و هنرمندی ايمان بشری، پيانو و رجا محمدی، ويلون ، ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنسيت X، که شادی امين آن را به رشته تحرير درآورده است، يکی از نتايج تحقيق "نه به تغيير جنسيت تحميلی" است که در يک دوره سه ساله و با مصاحبه عميق با ۱۰۵ تن از اعضای جامعه اقليت‌های جنسی ايرانی در ايران، ترکيه و ساير کشورها انجام شده است. اين کتاب، برای نخستين بار، روايتی از درون خود جامعه ال جی بی تی است که تجربه عينی روزمره زندگی نويسنده و همکاران وی در ايران را با تحقيقی جامع گره می زند و آن را در يک بستر تئوريک عرضه می کند. در اين کتاب، نويسنده از نظريات جوديت باتلر و ميشل فوکو برای تبيين چالش‌های روزمره زندگی در جامعه‌ای عميقا دوجنس‌گونه بهره گرفته است. در عين حال، اصول حقوق بين الملل، برای روشن کردن اينکه چگونه حقوق اوليه همجنس‌گرايان و ترنس‌جندرها در ايران نقض می شود به دقت بررسی و قوانين ايران با آن محک زده شده است.

مراسم رونمايی از کتاب جنسيت X از ساعت ۶ و نيم عصر روز ۱۳ آگوست در رودلف اشتاينر هاوس لندن برگزار خواهد شد و ورود برای همگان آزاد و رايگان خواهد بود. روزنامه نگاران نيز در صورت تمايل برای تهيه گزارش از برنامه و دريافت اطلاعات بيشتر می توانند با ای ميل ۶رنگ تماس بگيرند.
info@6rang.org

نشانی محل برگزاری:
مکان: Rudolf Steiner House, 35 Park Rd,
London NW1 6XT
نزدیک به ایستگاه متروی Baker Street


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016