پنجشنبه 15 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مشايی از پورمحمدی شکايت می‌کند

يکی از اطرافيان احمدی‌نژاد از شکايت مشايی از وزير دادگستری خبر داد.

عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام خبر شکايت اسفنديار رحيم‌مشايی از مصطفی پورمحمدی وزير دادگستری عنوان کرد: تمامی کارهای مربوط به اين شکايت انجام شده و لايحه شکايت آقای مشايی از پورمحمدی روز شنبه در قوه قضاييه ثبت می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به دليل شکايت مشايی از وزير دادگستری گفت: آقای پورمحمدی در اظهارات اخير خود عنوان کرده که مشايی نقش قابل توجهی در فساد سه هزار ميلياردی داشته در حالی که اين مطلب صحت نداشته و مصداق افترا و نشر اکاذيب است.

وی گفت: وقتی آقای مشايی در جريان اين اظهارات قرار گرفت عنوان کرد که نه تنها از پورمحمدی شکايت خواهد کرد بلکه تا پايان نيز اين موضوع را دنبال می‌کند. در همين رابطه يکی از وکلا مسئول پيگيری طرح اين شکايت شد و روز شنبه اين شکايت تسليم قوه قضاييه خواهد شد.

داوری در پاسخ به اين سوال که هدف احمدی‌نژاد از طرح شکايت‌های گسترده خود آن هم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چيست، گفت: واقعيت اين است که در دو سال اول فعاليت دولت يازدهم، جريان احمدی‌نژاد برابر همه اتهام‌هايی که به سمت وی و اطرافيانش شليک می‌شد، سکوت کرد. ما نمی‌خواستيم در اين دو سال که دولت مشغول مذاکره با غرب بود، مطالبی را عنوان کنيم که فضاسازی و ايجاد حاشيه برای دولت محسوب شود.

وی افزود: بعد از دو سال که پرونده هسته‌ای به نتيجه نسبی رسيده دليلی ندارد که احمدی‌نژاد و اطرافيان او در برابر هجمه عظيم افتراها و اکاذيب عليه خود سکوت کنند. البته در مورد دليل شکايت‌های آقای احمدی‌نژاد هر کسی می‌تواند روايت‌های خود را داشته باشد.

داوری خاطرنشان کرد: بسياری از اعضای دولت يازدهم متاسفانه در سخن گفتن عليه دولت قبل به هيچ اصل و مبنايی پايبند نيستند و به راحتی هر مطلبی را مطرح می‌کنند بسياری از حاميان دولت‌های نهم و دهم از اين فضا ناراحتند. ما دو سال به دولت يازدهم فرصت داديم که رفتارهای خود را اصلاح کند اما الان نتيجه گرفتيم که سکوت خود را بشکنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016