جمعه 23 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 خرداد» زلزله تهران، یکی از پنج بحران بزرگ جهان
14 اردیبهشت» قالیباف: زلزله تهران را تهديد می‌کند
پرخواننده ترین ها

زلزله 4.1 ریشتری استان تهران را لرزاند

چرخساز رییس سازمان امدادونجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ساعت 23:12 امشب زلزله ای با قدرت 4.1 ریشتری جواد آباد استان تهران را لرزاند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: این زلزله سومین لرزش امشب استان تهران پس از دو زلزله 3.1 و 3.4 ریشتری رخ داده است.

وی افزود: تاکنون هیچ خسارتی اعلام نشده و تیم های ارزیاب برای بررسی مناطق زلزله زده اعزام شده اند. چرخساز اظهار داشت: کلیه تیم‌های هلال احمر در حال آماده باش کامل قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخباري همچون آماده باش ، تيم هاي هلال احمر استان تهران و انتشار اين خبر در فضاي مجازي و همچنين شايعاتي مبني بر بروز زمين لرزه اي بزرگتر از 4.1 ريشتر به عنوان زلزله ي اصلي تهران ، نگراني هايي را در بين شهروندان تهراني و حومه استان ايجاد كرد .

بديهي است كه زمين لرزه زمان نمي شناسد و هيچ علامتي ندارد اما با توجه به تحقيقات به عمل آمده از مجموع زمين لرزه هاي ثبت شده اولين زمين لرزه در اين منطقه در ساعت 23:11 با بزرگي 3.1 ريشتر به وقوع پيوست كه آن را مي توان پيش لرزه نام برد و زلزله دوم كه در ساعت 23:12 دقيقه رخ داده است و بزرگي آن 4.1 ريشتر بوده است را زلزله اصلي و چهار زمين لرزه هاي بعدي را نيز به دليل ضعيف بودن از زمين لرزه دوم مي توان به عنوان پس لرزه ياد كرد كه از همين رو احتمال بروز زمين لرزه اي بزرگتر از 4.1 ريشتر در ورامين بسيار ضعيف است. اما همچنان زلزله اي بزرگتر قابل پيش بيني نيست.

3466009_625.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016