سه شنبه 3 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری در قم

خبرگزاری هرانا – جمعی از پیروان “عرفان حلقه” که از ۹ روز پیش در اعتراض به صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری در حرم “حضرت معصومه” در قم تحصن کرده بودند، روز گذشته بازداشت شدند که هویت ۱۲ تن تا کنون مشخص شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز دوشنبه دوم خرداد، جمعی از متحصنین که حرم را به مقصد منزل “مکارم شیرازی” از مراجع تقلید، ترک کرده بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، همزمان جمعی از پیروان “عرفان حلقه” نیز در مسیر پیوستن به تحصن بازداشت شدند.

به گفته یک منبع مطلع پیشنهاد مراجعه به بیت “مکارم شیرازی” از سوی نیروهای امنیتی مطرح شده است، وی یکی از سه مرجع تقلیدی است که به شکلی تلویحی فتوای ارتداد محمدعلی طاهری را صادر کرده است.

اگرچه تا لحظه تنظیم این گزارش از تعداد و هویت همه بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست ولی منابع هرانا اسامی نعیمه تقوی، مهناز فرهاد، عظیمه سپهری، آرزو مقدم سپهر، ثریا عهدی، نعیمه عهدی، آرزو عهدی، هایده درخشانی، محمود امین، آخوندی، بهارین عسگریه و مریم امیری را به عنوان بخشی از بازداشت شدگان روز دوشنبه در شهر قم ذکر کرده اند.

محمدعلی طاهری بنیانگذار مکتب “عرفان حلقه” در ایران که مدت ها است در بازداشت به سر می برد، اخیرا از سوی قوه قضائیه به اعدام محکوم شده است، حکمی که اعتراضات فراوانی را در پی داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016