شنبه 14 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه ابراهیم یزدی به کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران

میزان خبر:

سناتورها و نمایندگان محترم مردم آمریکا

همان‌طور که می‌دانید چشمان جهان به مذاکرات شما درباره توافق هسته‌ای وین در ماه جولای بین ایران و شش کشور، ازجمله ایالات‌متحده آمریکا، دوخته شده است. در حالی که کلمات و رفتارهای رهبران قدرتمند ایران و سایر کشورها نقطه اصلی مباحث شما بوده است، من از شما می‌خواهم که به نظرات ما که در داخل ایران برای چندین دهه در برابر زیاده روی آن‌ها ایستاده‌ایم و بهای سنگینی پرداخته‌ایم، توجه کنید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای ما روشن است یک کارزار بسیار قدرتمند و با حمایت مالی بسیار بالا برای بی‌اعتبار کردن مسیر مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از مشارکت آمریکا در این توافق بین‌المللی در آمریکا جریان است. در ایران، ما این کارزار با دقت تمام پیگیری می‌کنیم. به نظر بسیاری از ایرانیان آهنگ این کارزار بسیار شبیه کوبیدن بر طبل یک جنگ جدید است. پیامدهای وحشتناک تسلیم آمریکاییان به این چنین شعارهایی درگذشته به تهاجم و اشغال نظامی پرهزینه و خونین، زخم‌های عمیقی بر وجدان جمعی مردم صلح‌دوست جهان، از جمله ایران بر جای گذاشته است. جهان و آمریکا هنوز هم بهای وحشتناک این خطا را می‌پردازند.

ما نگرانیم که در این گفتگوها درباره تأثیر منفی ناراحت‌کننده تحریم‌ها بر اکثریت بزرگی از مردم ایران پرداخته نشده است. تحریم‌های اقتصادی شما سخنی‌های بسیاری را برای همه ما، اعم از حامیان یا منتقدین حاکمان، ایجاد کرده است. البته حامیان کمتر.

درست است که این توافق هسته‌ای به موضوعاتی چون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، که ما و بسیاری دیگر در داخل ایران، با خطر بسیار به‌طور روزانه برای آن تلاش می‌کنیم، نپرداخته است. اما شما باید بدانید محرومیت اقتصادی و بروز جنگ هرگز باعث بهبود این نوع مسائل نشده‌اند. بلکه فعالیت را بسیار سخت‌تر می‌کند.

از جانب بسیار از ایرانیانی که این توافق را نه ایده آل، اما گام مثبتی در راستای صلح می‌دانند از شما می‌خواهیم از این توافق حمایت کنید.

با احترام
دکتر ابراهیم یزدی
دبیر کل نهضت آزادی ایران، وزیر امور خارجه و عضو اسبق مجلس شورای اسلامی ایران
دهم اوت ۲۰۱۵ برابر با ۱۹ مرداد ۱۳۹۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016