چهارشنبه 1 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده ارتش و نابودی اسراییل٬ ف.م.سخن

army-firozabadi.jpg
اسراییل به عنوان ناراضی بزرگ توافق نامه ی اتمی٬ به رغم اتحاد استراتژیکی که با امریکا دارد٬ به خاطر این توافق نامه٬ در حال تغییر سیاست های خود و یافتن همراهان جدید در کشورهای منطقه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

دیروز٬ به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق٬ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی٬ در جوار مدفن آیت الله خمینی رژه رفتند. به گزارش روزنامه ی «وطن امروز» در این رژه موشک های بالستیک سجیل٬ قدر و قیام به نمایش در آمدند. به دلایل نامعلوم٬ موشک های میان برد شهاب در این رژه نمایش داده نشدند.

حسن روحانی٬ رییس جمهور٬ اگر چه در سخنرانی خود تلاش کرد تا بر عملکرد دفاعی نیروهای مسلح ایران تاکید کند اما سرلشکر صالحی٬ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی٬ در حاشیه رژه ی دیروز تصریح کرد که: «قطعا اسراییل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد و البته نیروهای مسلح ایران در انتظار روزی هستند که اسراییلی ها پیش دستی کنند تا تکلیف آن ها را پیش از ۲۵ سال یک سره کنند».

وی در جمع خبرنگاران گفت: «مشتاقیم که اسراییل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از ۲۵ سالی که وعده داده شده٬ محقق کنیم و شرّ آن ها را حتی از روی ملت امریکا نیز برداریم». ۲۵ سالی که صالحی از آن یاد می کند٬ مدت زمانی است که آیت الله خامنه ای٬ در یکی از سخنرانی های خود٬ آن را زمان نابودی اسراییل دانسته است: «ان شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت».
IMG_0676.PNG
اگرچه این گونه تهدیدات همواره در جمهوری اسلامی رایج بوده و تغییر یا کاهشی در آن دیده نمی شود٬ اما در حال حاضر که اختلاف نظر شدیدی میان باراک اوباما٬ رییس جمهور امریکا٬ با نمایندگان جمهوری خواه و حتی برخی از دمکرات ها بر سر توافق نامه ی اتمی و به خطر افتادن اسراییل به خاطر پذیرش این توافق به وجود آمده٬ و اسراییل از همه طرف می کوشد تا مسوولان فعلی امریکا و نیز افکار عمومی جهان را متوجه خطر اتمی و موشکی جمهوری اسلامی کند٬ چنین سخنانی٬ بیشتر شبیه به تحریک آشکار این کشور برای دست زدن به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی است که به هر دو کشور آسیب های فاجعه باری وارد خواهد کرد.

اسراییل به عنوان ناراضی بزرگ توافق نامه ی اتمی٬ به رغم اتحاد استراتژیکی که با امریکا دارد٬ به خاطر این توافق نامه٬ در حال تغییر سیاست های خود و یافتن همراهان جدید در کشورهای منطقه است. نگرانی اسراییل٬ در ترکیب با نگرانی عربستان و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس٬ زمینه های اتحاد نظامی به رغم اختلافات مذهبی این کشورها را به وجود آورده است. حاکمان جمهوری اسلامی٬ با توجه به شکاف بزرگی که در بدنه ی سیاست امریکا و رابطه ی این کشور با اسراییل افتاده٬ با وقت کشی و بررسی های به ظاهر قانونی و رایج می کوشند تا عوارض این شکاف آشکار شود و امضای این توافق نامه٬ در اثر ضعف امریکا و قدرت جمهوری اسلامی دانسته شود.

اما بر خلاف تصور سرلشکر صالحی که اظهار می دارد دیگر گزینه ای روی میز علیه خود مشاهده نمی کنیم٬ و به همین خاطر با اطمینان خاطر و بی پروا اسراییل را تهدید به نابودی می کند٬ ماشین جنگی اسراییل و متحد همیشگی و استراتژیک او از طرف صاحبان سرمایه های بزرگ٬ و کمپانی های تسلیحاتی حمایت می شود٬ و بر افروختن آتش جنگ٬ با زمینه ای که پروپاگاندای جمهوری اسلامی آماده می کند٬ ساده تر از آن چیزی خواهد بود که تصور می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016