یکشنبه 12 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
13 خرداد» بشار اسد به فکر خروج از دمشق
23 اسفند» کشته شدن پسرعموی بشار اسد و سرکرده مافيای او
پرخواننده ترین ها

گفتگوی بشار اسد با تلویزیون جمهوری اسلامی

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تشکیل ائتلافی به گفته او علیه تروریسم با حضور کشورش، روسیه، ایران و عراق را تایید کرده و گفت که مطمئن هستیم که این ائتلاف موفق خواهد بود



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فرانسه - خبرنگار شبکۀ خبر جمهوری اسلامی ایران در ابتدا خطاب به بشار اسد گفت: «اکنون در مواضع بین‌المللی در خصوص سوریه تغییراتی حاصل شده و کشورهایی که خواستار براندازی حکومت سوریه بودند، اخیرا اعلام کرده‌اند که حاضرند بپذیرند که آقای بشار اسد در دولت انتقالی باقی بماند»

در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث تغییر مواضع غربی‌ها شده، بشاراسد گفت: «ما اعتمادی نسبت به مقامات غربی نداریم، آنها قطعا سردرگم و در هاله ای از ابهام بسر می برند... آنها که از تروریسم حمایت می‌کردند اکنون در حال پرداختن تاوان هستند... تروریسم اکنون به آن کشورها منتقل شده. مهاجرت مردم از سوریه و سایر کشورهای منطقه به کشورهایشان یکی از مصادیق انتقال تروریسم به آن کشورهاست».

بشار اسد سپس پیرامون طرح‌های روسیه و ایران در قبال سوریه گفت: «باید این ائتلاف (سوریه، روسیه، ایران و عراق) موفق شود وگرنه شاهد تخریب تمام منطقه خواهیم بود. ما مطمئن هستیم که این ائتلاف موفق خواهد بود... البته پیروزی در نبرد علیه تروریسم هزینۀ زیاد خواهد داشت».

بشار اسد در عین حال از کشورهای غربی و متحد آمریکا دعوت کرد که به ائتلاف یادشده بپیوندند.

او ادامه داد: «ایران و روسیه قبلاً در معرض اقدامات تروریستی قرار گرفته بوده‌اند و چنانچه در مبارزه علیه تروریسم همکاری نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خودشان را آغاز کنند، بی‌شک این ائتلاف به نتایج عملی قابل توجهی دست خواهد یافت».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016