جمعه 17 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خوانندگان روزنامه بیلد آلمان در باره پناه‌جویان چه می‌گویند٬ ف.م.سخن

Bild-magazine.jpg
بازتاب گسترده ی نظرخواهی «بیلد» در باره ی بحران پناه جویان در آلمان! ۳۴۴۲۵۶ خواننده ی روزنامه ی «بیلد» در این نظر خواهی تا ساعت ۱۸ دیروز به وسیله ی تلفن و اینترنت شرکت کرده اند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنگلا مرکل٬ صدراعظم آلمان می گوید: ما موفق می شویم!

هورست سی هوفر٬ رییس حزب سوسیال مسیحی آلمان٬ ث.اس.او CSU می گوید: بیش از این نمی توانیم!

چه کسی در مورد بحران پناه جویان حق دارد؟

بیش از ۳۴۰۰۰۰ خواننده ی روزنامه ی عوام پسند «بیلد» در نظر خواهی شرکت کرده اند: اکثریت آن ها از موضع سی هوفر حمایت می کنند!

بازتاب گسترده ی نظرخواهی «بیلد» در باره ی بحران پناه جویان در آلمان! ۳۴۴۲۵۶ خواننده ی روزنامه ی «بیلد» در این نظر خواهی تا ساعت ۱۸ دیروز به وسیله ی تلفن و اینترنت شرکت کرده اند!

نتیجه کاملا مشخص است: حدود ۹۰ در صد (نتیجه روند شده است) نظر رییس حزب [دست راستی] ث.اس.او CSU ٬ هورست سی هوفر را در باره بحران پناه جویان می پذیرند (نظر سی هوفر: بیش از این نمی توانیم!)
ده درصد با نظر صدر اعظم آلمان [او هم از حزب دست راستی دمکرات مسیحی ث.د.او CDU] آنگلا مرکل موافق اند (نظر آنگلا مرکل: ما موفق می شویم!)

نتایج به دست آمده از تماس های تلفنی: ۱۱۵۰۲۷ تلفن کننده (۹۵/۵ درصد) از سی هوفر حمایت می کنند؛ ۵۳۸۸ نفر (۴/۵ درصد) از آنگلا مرکل!

نتایج به دست آمده از اینترنت: ۱۹۳۱۸۲ نفر (۸۶/۳ درصد) موافق سی هوفر٬ ۳۰۶۵۹ نفر (۱۳/۷ درصد) موافق مرکل.

روزنامه «بیلد» در صفحه ۳ خود نظر تعدادی از خوانندگان را منتشر کرده است (که ما برخی از آن ها را در این جا می آوریم).

هارتموت ورنر یکی از مسوولان حزب سوسیال دمکرات آلمان٬ اس.پ.د SPD می گوید: آنچه من می بینیم غیرمعقول است: اداره ی کار بیش از حد توانایی است.
IMG_0699.PNG
آرمین بوک می گوید: یک مرد توانا مانند سی هوفر باید آلمان و اروپا را از این بحران به شکلی میانه روانه ولی مصمم خارج کند.

هرمان گربیگ می گوید: به نظر من ما موفق می شویم. من صاحب یک نانوایی هستم و بارها به محل اسکان پناه جویان نان برده ام٬ و در آن جا پناه جویان٬ بسیار قدردان ما بوده اند.

برنارد مه لر می گوید: ما به خوبی با پناه جویان کنار می آییم. آن ها رفتار بسیار دوستانه ای دارند٬ و انسان های با محبتی هستند. من با کمال میل از آن ها مراقبت می کنم.

توماس نی ورت می گوید: صدر اعظم٬ سوگندش٬ مبنی بر حکومت کردن به نفع آلمانی ها را شکسته است. شکستی بزرگ برای همپیوندی فرهنگی در آینده قابل پیش بینی است. هر کس تصور کند که آنچه فرهنگ خوشامد گویی ما نامیده می شود به این شکل٬ بزرگ داشته می شود٬ خود را فریب می دهد.

مارکوس کرن می گوید: حق کاملا با آقای سی هوفر است. اینجا در بایرن مردم کاری بزرگ انجام می دهند! ما نباید برای چیزی عذرخواهی کنیم.

برنارد کوپر می گوید: بله٬ ما موفق خواهیم شد! اگر اندکی از رفاه طلبی مان دست برداریم و همه با هم یک هدف را دنبال کنیم٬ این کار انجام شدنی است. کاری بیش از این برای ما باقی نمی ماند.

میشائل شُخ می گوید: البته که سی هوفر حق دارد. اما آیا ما یا آنگلا مرکل انتخابی داریم؟ مرکل مثل اغلب مواقع با محبوبیت اش برای چیزهایی که برای آن ها کاری نمی تواند انجام دهد: فوکوشیما٬ یونان٬ موج پناه جویان.

اِوِلین شْمیدن می گوید: ما در حال حاضر به اندازه ی کافی پناه جو داریم. من صد در صد با آقای سی هوفر هم نظرم که مرزها باید بسته شوند...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016