دوشنبه 20 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران و آزمایش موشک هدایت‌شونده از راه دور

ویژه خبرنامه گویا

ف. م. سخن - روزنامه «فیگارو»٬ که دومین روزنامه بزرگ فرانسه بعد از روزنامه ی «لو پاریزین» است٬ از سال ۱۸۲۶ در پاریس منتشر می شود و گرایشی تقریبا محافظه کارانه دارد. در سایت این روزنامه مطلبی می خوانیم در باره ی آزمایش موشک هدایت شونده ایران.

«فیگارو» می نویسد ایران با موفقیت٬ موشک جدیدی با نام «عماد» را که توانایی هدایت از راه دور دارد آزمایش کرد. این خبر روز یکشنبه توسط وزیر دفاع ایران٬ بدون ذکر بُرد دقیق این موشک اعلام شد. سرتیپ حسین دهقان٬ وزیر دفاع ایران٬ اعلام کرد که این اولین موشک دوربرد٬ با قابلیت هدایت از راه دور٬ تا لحظه ی برخورد به هدف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق آن چه در وب سایت وزارت دفاع آمده٬ این موشک تماما در ایران ساخته شده است. در این سایت٬ عکس های این موشک نیز منتشر شده است. تلویزیون ایران٬ تصاویر پرتاب این موشک را پخش کرد.

آقای دهقان افزود٬ ما به اجازه ی هیچ کس برای افزایش توانایی های دفاعی و بالستیک نیاز نداریم و برنامه های بالستیکی خودمان را با عزم راسخ دنبال می کنیم. این برنامه٬ باعث نگرانی قدرت های غربی و اسراییل شده است. ایران دارای انواع مختلف موشک با بُرد ۲۰۰۰ کیلومتر است که می تواند تا خاک دشمن قسم خورده اش اسراییل پرواز کند. ایران موجودیت اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و از حزب الله لبنان و گروه های اسلامی فلسطینی مثل حماس و جهاد اسلامی پشتیبانی می کند.

در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد٬ که به دنبال توافق هسته ای با قدرت های بزرگ در ماه ژوییه تصویب شد٬ تحریمی پنج ساله برای خرید و فروش سلاح های متعارف پیش بینی شده است و از ایران خواسته شده تا طی هشت سال آینده٬ موشک های بالستیکی که توانایی حمل کلاهک هسته ای را داشته باشد تولید نکند. ایران مدعی است که موشک های بالستیک اش صرفا جنبه ی دفاعی دارند. به زعم ایران٬ این موشک ها برای حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده اند و به این جهت ربطی به قطع نامه سازمان ملل متحد ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016