جمعه 22 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مسعود بارزانی: سنجار را از داعش پس گرفتیم

151113133910_sinjar_iraq_640x360_reuters_nocredit.jpg
به گزارش بی‌بی‌سی٬ مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است که نیروهای کرد تحت رهبری او شهر سنجار را از گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس گرفته‌اند.

آقای بارزانی که از قله تپه‌ای مشرف به شهر استراتژیک سنجار صحبت می‌کرد گفت که پس گرفتن این شهر به نیروهای کرد کمک خواهد کرد که بتوانند به سمت موصل - بزرگترین شهر شمال عراق که در تصرف داعش است - حرکت کنند.

نیروهای پیشمرگ کرد عراق امروز در دومین روز از عملیات "آزادسازی سنجار" با حمایت هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا وارد این شهر شدند و "پاکسازی" آن از نیروهای داعش را آغاز کردند.

تصاویر ویدئویی، نیروهای کرد را در در داخل شهر سنجار و در حال جشن گرفتن نشان می‌دهد. پرچم‌های اقلیم کردستان در مناطق مختلف شهر نصب شده است.
پیشتر شورای امنیت منطقه‌ای کردستان عراق در صفحه توییترش نوشت که نیروهای داعش شکست خورده و در حال فرار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این شورا گفته بود که نیروهای کرد ساختمان‌ها و بناهای دولتی و عمومی از جمله بیمارستان، سیلوی غلات و کارخانه سیمان شهر را از داعش پس گرفته‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده که این نیروها کنترل مرکز شهر را به دست گرفته‌اند.

به گزارش این خبرگزاری پیشمرگ‌های کرد از آغاز عملیات با مقاومت اندکی روبرو شدند و این نشان می‌دهد که بیشتر نیروهای داعش احتمالا هم‌زمان با شروع عملیات از شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

عملیات برای پس گرفتن شهر سنجار از داعش، دیروز پنج‌شنبه ۱۲ اکتبر (۲۱ آبان) با حمایت هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز شد.

شهر سنجار که بسیاری از ساکنان آن از کردهای ایزدی هستند، تابستان سال گذشته به تصرف نیروهای داعش در آمد.

در پی سقوط این شهر، گزارش‌هایی از کشتار ساکنان آن، به ویژه مردان ایزدی و اسارت و واگذار کردن زنان این اقلیت به جنگجویان داعش منتشر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016