چهارشنبه 27 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پایان عملیات ویژه پلیس پاریس: دو مهاجم کشته و هفت مظنون بازداشت شدند

نیروهای ویژه پلیس فرانسه در عملیاتی که در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه آغاز شد به آپارتمانی در منطقه «سن دونی» در شمال شهر پاریس که تصور می شود محل اختفای عبدالحمید اباعود، طراح اصلی حملات شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر است، یورش بردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یورونیوز - عملیات روز چهارشنبه پنج روز پس از ان انجام شد که عبدالحمید اباعود و همدستانش در جریان حملاتی تروریستی ۱۲۹ نفر را در شهر پاریس کشته و بیش از سیصد نفر را نیز مجروح کردند.

احتمال داده می شد صلاح عبدالسلام، فردی که پلیس پیش از این حکم بازداشت بین المللی او را صادر کرده نیز در این آپارتمان باشد.

بنا به اعلام مقام های امنیتی، در جریان این عملیات دو نفر کشته و هفت تن نیز دستگیر شدند. دادستان پاریس در پایان عملیات تاکید کرد که یکی از مظنونان با شلیک پلیس از پای در آمده و فرد دوم نیز زنی از همدستان تروریستها بوده است که با انفجار انتحاری، خود را کشته است. بنا بر گزارش پلیس یکی از مظنونان از آپارتمان گریخته است.

- عملیات در حومه پاریس و در آپارتمانی واقع در منطقه «سن دنی» که حدود ۹ کیلومتری شهر پاریس و ۲ کیلومتری استادیوم فوتبال پاریس است، اجرا شد. در زمان آغاز عملیات، سربازان و هلیکوپترها به حالت اماده باش درامده بودند. اعتقاد بر این بود که دو تا چهار نفر در داخل اپارتمان هستند.

6T17101.JPG
ابهام در مورد حضور عبدالحمید اباعود در محل عملیات ضد تروریستی سن‌دنی

رادیو فرانسه - به دنبال حملۀ پلیس فرانسه به آپارتمانی در شهر سن‌دنی، واقع در حومۀ پاریس، تحقیقات و آزمایش‌ها برای تعیین هویت بازداشت‌شدگان و دو مقتول ادامه دارد. در این میان، روشن نیست که عبدالحمید اباعود، که گفته می‌شود طراح حملات اخیر پاریس بوده، در محل عملیات حضور داشته است یا خیر. عبدالحمید اباعود ۲۸ ساله است و تابعیت بلژیکی دارد.

عملیات پلیس فرانسه که در سحرگاه روز چهارشنبه ۱۸ نوامبر آغاز شد و نزدیک هفت ساعت طول کشید، به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی صورت گرفت که به گفتۀ دادستان کل پاریس «حاکی از آن بود که شاید عبدالحمید اباعود در آپارتمان شهر سن‌دنی مخفی باشد».

بعد از حملات تروریستی گستردۀ روز ۱۳ نوامبر که ۱۲۹ قربانی گرفت، این فرض مطرح شد که عبدالحمید اباعود، طراح اصلی حمله، در سوریه اقامت دارد. اما به دنبال عملیات صبح چهارشنبه ۱۸ نوامبر ، مقامات فرانسوی برای نخستین بار فرض حضور وی را در خاک فرانسه مطرح کردند.

امروز صبح (چهارشنبه)، بعد از پایان عملیات ضد تروریستی، مقامات قضایی فرانسه گفتند که هنوز نمی‌توانند در مورد حضور یا عدم حضور اباعود در میان بازداشت‌شدگان یا کشته شدگان نظری بدهند.
دادستان پاریس گفت «باید منتظر تحقیقات کارشناسان پلیس باشیم که پس از حمله، برای بررسی و نمونه‌برداری وارد آپارتمان شده‌اند».
پلیس باید بخصوص هویت زنی را مشخص کند که ظاهراً طی حمله خود را منفجر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016