شنبه 5 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رهبر جیش‌ الاسلام در حمله هواپیماهای روسی به سوریه کشته شد

0,,18942523_303,00.jpg
زهران علّوش، رهبر "جیش الاسلام"، یکی از قدرتمندترین سازمان‌های شورشیان علیه دولت اسد در سوریه کشته شده است. به گزارش رسانه‌ها، علوش جان خود را در حمله هوایی هواپیماهای روسی به پایگاه مخفی‌اش در شرق دمشق از دست داده است.

به گزارش دویچه وله، شورشیان اسلام‌گرای افراطی در سوریه یکی از مهم‌ترین رهبران خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود که زهران علّوش، رهبر شبه نظامیان "جیش الاسلام"، در پی حمله هوایی ارتش روسیه در نزدیکی دمشق کشته شده است. خبرگزاری‌های بین‌المللی به سایت خبری "Orient News" و رسانه‌های اپوزیسیون سوریه استناد می‌کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه و ارتش سوریه نیز خبر مزبور را تأیید کرده‌اند. تلویزیون دولتی سوریه این خبر را به طور رسمی اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سایت خبری و رسانه‌های یاد شده گزارش داده‌اند که هواپیماهای روسی محل برگزاری جلسه رهبران "جیش الاسلام" در پایگاهی مخفی در منطقه شرقی دمشق را بمباران کرده‌اند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در آن میان چندین نفر کشته شده‌اند.

سازمان شبه نظامی "جیش الاسلام" دارای هزاران عضو است و یکی از قدرتمندترین و سازمان یافته‌ترین گروه‌های شورشی در جنگ داخلی سوریه به شمار می‌رود.

"جیش الاسلام" به ویژه منطقه شرق دمشق را در کنترل خود دارد.

این گروه در نشست دو روزه اپوزیسیون سوریه در ریاض در ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) نیز شرکت داشت. هدف از نشست ریاض هماهنگ کردن خواسته‌های گروه‌های شورشی سوریه و اتخاذ موضعی مشترک برای حضور در مذاکرات صلح سوریه بود.
مخالفان دولت سوریه با گرایش‌های گوناگون پس از نشست دو روزه ریاض تصمیم به تشکیل جبهه‌ای متحد گرفتند و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که به زودی تیمی ۱۵ نفره از مذاکره‌کنندگان را برای گفت‌وگو با دولت تعیین خواهند کرد.
گفته می‌شود که خود زهران علوش در این اواخر به عنوان شریک احتمالی غرب علیه تروریست‌های "دولت اسلامی" (داعش) با سازمان‌های امنیتی غربی در ارتباط بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016