سه شنبه 20 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دور جدید حملات نزدیکان خامنه‌ای به روحانی

کلمه – گروه خبر: برخی چهره های روحانی و نظامی نزدیک به رهبری، دور جدیدی از حملات علیه رئیس جمهور را آغاز کرده اند.

به گزارش کلمه، در میان حمله کنندگان چند روز اخیر به روحانی، چهره های جدیدی از نزدیکان رهبری و منصوبان رهبری دیده می شوند که تا پیش از این کمتر به این شکل آشکار به اظهارنظر سیاسی می پرداختند.

محمدیان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کل کشور در گردهمایی امروز هزاران عضو بسیج دانشجویی، بدون نام بردن از حسن روحانی، به اظهارات وی درباره برجام داخلی حمله کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: کسانی که به دنبال الگوسازی برجام برای مشکلات کشور هستند و از آن به عنوان برجام داخلی نام می‌برند نگران کشور و ما نیستند. نگرانی ما از این مسئله برای این است که آنها نگران باز کردن اصحاب فتنه به صحنه هستند و دنبال هموار کردن راه سازش و دوستی با آمریکا هستند.

این در حالی است که تعبیر برجام داخلی و برجام دو را همین سه روز قبل رئیس جمهور در سخنرانی خود مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاهها همچنین گفت: برخی قصد دارند به بهانه برجام نیروهای انقلابی را افراطی، تندرو و خودسر معرفی کنند مشکلات کشور را در تندروی آنها بدانند وبا فضاسازی‌های ناجوانمردانه نیروهای انقلابی را از میدان خارج و فرش قرمز بزرگی را مقابل آمریکا پهن کنند تا شاید آمریکا خوشش آید.

جلیلی صفت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز امروز در مراسمی گفت: امروز بعضی از افراد را می‌بینیم که حرفهایی از حلقوم نحسشان صادر می‌شود که گویی این حرفها از سوی رژیم صهیونیستی بلند می‌شود. باید مسائل را شکایت و شفاف کرد. دشمن می‌خواهد نفوذ کند تا رئیس جمهور برای ما تربیت کند

وی سپس به انتقاد روحانی از وجود سلاح و رسانه و پول در دست سپاه اشاره کرد و گفت: آن آقا با تمام وقاحت می‌گوید تریبون نماز جمعه،‌ صدا و سیما و اسلحه هم که در دست شماست. معلوم است با چه کسی حرف می‌زنی؟ مگر ما صهیونیست هستیم؟ اسلحه دست شماست یعنی چه؟

رئیس عقیدتی سیاسی نهاجا افزود: امام می‌گویند میزان حال فعلی افراد است این آقایان هرچه که بوده‌اند، الان چه هستند؟ این ‌ها عاقبت به خیر نشدند و آقا تنها مانده است. مدیرانی که باید پشت رهبری می‌بودند غلتیدند و فتنه گرها از آن‌ها سوء استفاده کردند. آن‌ها نه تنها از قطار انقلاب پیاده شدند بلکه سنگ اندازی کردند تا قطار را وارونه کنند.

سردار نقدی هم امروز در اجتماع اعضای بسیج دانشجویی در مصلای تهران به روحانی حمله کرد و گفت: آیا دیپلماسی که فضا را برای بیشترین امتیازگیری دشمن مهیا می‌کند، لایق است؟ در اوج مذاکره بگوییم آب خوردنمان هم در گرو مذاکرات است، آیا این دیپلماسی موفق است؟ اینکه همه روابط را در مذاکره با آمریکا بلوکه کنیم، آیا دیپلماسی موفقی است؟ دیپلماسی که در اوج مذاکرات بگوید خزانه خالی است، آیا موفق است؟ زمانی هم که گشایشی حاصل شد، اولین قرارداد بزرگ را با بزرگترین دشمن‌مان ببندیم تا به دنیا بگوییم هر کسی در سختی‌ها بیشتر با ما دشمنی کند بهترین قرارداد را با او می‌بندیم!

فرمانده بسیج مستضعفین همچنین به تلاش رئیس جمهور برای کاهش ردصلاحیت ها نیز اعتراض کرد و گفت: فقط برای افراد رد صلاحیت شده باید از آقا حکم حکومتی بگیریم؟ یک بار هم برای رفع موانع اقتصادی حکم حکومتی بگیریم، اقتصاد با مدیریت صحیح اصلاح می‌شود نه با رابطه با امریکا.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016