پنجشنبه 20 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پناهندگی 8 هزار ایرانی‌تبار به آلمان تنها در ژانویه و فوریه 2016

201638164017cropaaarefugees.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - وزارت کشور آلمان اعلام کرد در ماه ژانویه و فوریه 2016 مجموعا 153 هزار و 99 نفر را در دفاتر ثبت پرونده‌های پناهندگی به این کشور ثبت نام کرده است که بیش از 8 هزار تن از این افراد ایرانی تبار بوده‌اند.

به گفته مقامات وزارت کشور آلمان در ماه ژانویه رکورد پذیرش مهاجر آلمان شکسته شد و مجموعا بالغ بر 91671 نفر در این کشور به عنوان متقاضی پناهندگی ثبت نام شده‌اند که ایرانی‌تباران با 4203 نفر پس از اتباع سوریه، عراق و افغانستان در رتبه چهارم قرار داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین در ماه فوریه 2016 نیز مجموعا 61428 پناهجو وارد خاک آلمان شده‌اند که 3937 نفر آنها ایرانی تبار بوده‌اند. این وزارتخانه گزارش کاملی از تعداد مهاجران منتشر کرده و به ترتیب اولویت میزان پناهندگان تازه وارد شده به خاک جمهوری فدرال آلمان را ارائه داده است.

در حالی میزان پناهندگی اتباع ایرانی تبار در رتبه چهارم قرار گرفته است که سه کشور پیش از ایران، (سوریه، عراق و افغانستان) درگیر جنگ و آشوب بوده‌اند اما در مرزهای ایران امنیت نسبی برقرار بوده است. با این حال کارشناسان علوم اجتماعی می‌گویند داخل مرزهای ایران نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی حکومت اسلامی عرصه زندگی را به میلیون‌ها ایرانی خصوصا جوانان تنگ کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016