دوشنبه 9 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عربستان سعودی و حوثی‌های یمن تبادل زندانیان را تایید کردند

عربستان سعودی و شبه‌نظامیان حوثی در یمن مبادله گروهی از اسرای خود را مورد تایید قرار دادند. در این تبادل، ۹ زندانی سعودی در برابر ۱۰۹ تن زندانی یمنی که در اسارت عربستان سعودی بودند، آزاد شدند. تبادل اسرا، در راستای کاستن از تنش‌های میان دو طرف درگیر در بحران یمن و در آستانه برگزاری مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل و آتش بس احتمالی که قرار است در ماه آینده برقرار شود، صورت می گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ائتلاف کشورهای عربی با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد این دومین دور تبادل اسرا میان طرفین درگیر در بحران سوریه است. نخستین دور تبادل اسرا، حدود ۲۰ روز پیش صورت گرفت.

در این بیانیه، که روز دوشنبه ۲۸ مارس منتشر شد، مشخص نشده است که اسرای آزاد شده سعودی از نظامیان بوده یا شهروندان سعودی نیز در میان آنان بوده‌اند. عربستان سعودی تنها اعلام کرده است زندانیانش پس از آزادی به خاک عربستان سعودی بازگشته‌اند.

همچنین مشخص نیست که زندانیان آزاد شده یمنی، تنها از شبه‌نظامیان حوثی بوده یا در میان آنان از دیگر شهروندان یمن نیز حضور دارند.

عملیات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، از حدود یک سال پیش، به منظور مقابله با شبه‌نظامیان حوثی آغاز شد. ناظران، تبادل اسرا میان ائتلاف و شبه‌نظامیان حوثی را "نشانه‌ای مثبت" در آستانه برگزاری مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل ارزیابی می کنند. سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی در یمن نیز تبادل اسرا را "گامی نخست" در جهت تفاهم و احترام به جنبه‌های انسانی" جنگ، برشمرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016