دوشنبه 13 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 اردیبهشت» ولایتی: بشار اسد خط قرمز ایران است
17 اردیبهشت» ولایتی: ایران و عربستان نباید با هم مذاکره کنند
پرخواننده ترین ها

انتقاد تند ولایتی از اقدامات هوادارن مقتدا صدر + مقتدی صدر امروز وارد ایران می‌شود

رادیو بین المللی فرانسه ـ بیست و چهار ساعت پس از تخلیه صحن پارلمان توسط هوداران مقتدا صدر، مشاورعالی آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌المللی، حمله به اماکن دولتی عراق را محکوم کرد. گروه هوادارن مقتدا صدر، روحانی شیعه عراقی مورد حمایت ایران، شنبه ٣٠ آوریل دست به تحصن در پارلمان عراق زده بودند.

علی اکبرولایتی در واکنش به این اقدام هواداران حجت‌اسلام شیعه در تصرف صحن پارلمان و اعتراض علیه حیدرالعبادی، نخست وزیر گفت: مردم عراق «با هرگونه اخلالگری در امنیت کشورشان مخالفند و مقابله خواهند کرد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولایتی افزود: «مردم عراق در مقابل هر گروهی که بخواهد کار غیرقانونی بکند، می‌ایستند».

ولایتی، در ادامه سخنان خود، بدون نام بردن از کشور خاصی، برخی از کشور‌ها را به تلاش برای برهم زدن معادلات در عراق متهم کرده و اظهار داشت که این کشور در مقطع حساسی قرار دارد، لذا باید همه کشور‌ها از تمامتی ارضی و وحدت ملی عراق حمایت کنند، چرا که به گفته وی، امنیت کشور‌ها در منطقه به یکدیگر وابستگی دارد.

ولایتی بار دیگر تأکید کرد که ایران مانند گذشته، براساس درخواست دولت بغداد، از هر کمکی به دولت و ملت عراق دریغ نخواهد کرد.

این سخنان تند در تاریخ روابط صدری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از نادر مواقعی است که یک مقام بلندپایهٔ حکومت اسلامی مستقیماً رهبری گروه صدر را مورد انتقاد قرار داده و درمورد اقدامات این گروه هشدار می‌دهد.

تهران در همه این سال، از حامیان طراز اول روحانی شیعۀ مقیم "صدرسیتی" در حومه بغداد بوده است.

فشار گروه صدر علیه دولت حیدرالعبادی، در حالی افزایش یافته است که نخست وزیر اکنون هفته‌هاست که در گرفتن رأی اعتماد برای یک دولت جدید متشکل از تکنوکرات‌ها ناکام مانده است.

گروهی از ناراضیان از دولت به همراه هواداران مقتدا صدر، روز شنبه ٣٠ آوریل با تصرف بخشی از صحن پارلمان در منطقه "سبز"، از نمایندگان مجلس خواستند تا به دولت معرفی شده از سوی حیدرالعبادی رأی اعتماد دهند، ولی این امر تا امروز میسر نشده است زیرا احزاب مهم عراق که در پارلمان حضور دارند تلاش‌های عبادی را ناکام گذاشته‌اند.

به دنبال این حادثه حیدرالعبادی از دستگاه امنیتی عراق خواست تا افراد مهاجم را شناسایی و در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

در پایان ۲۴ ساعت تحصن در بیرون مجلس، معترضین محل محوطه پارلمان را ترک کردند.

«مقتدی صدر» امروز وارد ایران می‌شود

رهبر جریان صدر عراق که هواداران او تا دیروز به اعتراض‌های جمعی چند ماهه برای حمایت از اصلاحات در عراق ادامه دادند، امروز وارد تهران می‌شود.

به گزارش فارس، یک منبع مطلع عراقی ظهر امروز اعلام کرد که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، بغداد را به مقصد ایران ترک کرده است.

طبق گزارش وبگاه خبری «کل العراق» صدر از بغداد به فرودگاه نجف رفته و از آنجا و با خطوط هوایی ایران (ایران ایر) عازم ایران شده است.

منبع عراقی این سفر را «غیرمنتظره و اعلام نشده» توصیف کرد که همزمان با افزایش تنش سیاسی در بغداد انجام می‌شود.

صدر خواستار تشکیل دولت تکنوکرات بدون در نظر گرفتن سهم‌خواهی قومی یا مذهبی در عراق است و کار فراکسیون وابسته به جریان صدر در پارلمان عراق را در اعتراض به روند کند اصلاحات تعلیق کرده است.


فوت ناگهانی مجری صدا و سیما + ویدئو


واکنش مینو خالقی به انتشار تصاویرش در فضای مجازی


افتتاح اولین شعبه نمایندگی برند لوکس ورساچه در تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016