جمعه 17 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ولایتی: ایران و عربستان نباید با هم مذاکره کنند

ali-akbar-wilayati.jpg
رادیو فرانسه: علی اکبر ولایتی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌المللی گفت: «درست نیست كه ایران و عربستان سعودی بنشینند و صحبت كنند و بر سرمنافع ملت‌های دیگر با هم چانه زنی كنند». او این کار را غیرمعقول و غیرشرعی دانست. ولایتی در مورد سوریه نیز تأکید کرد که «ما اگر در سوریه حضور داریم بر اساس درخواست دولت قانونی این كشور است».

علی اکبر ولایتی، که برای شرکت در دو اجلاس اسلامی به لبنان سفر کرده، در بارۀ آتش‌بس در سوریه به خبرگزاری ایرنا گفت: «كسانی كه برای برقراری آتش بس تلاش می‌كنند باید به حفظ تمامیت ارضی سوریه، حقوق شرعی دولت قانونی و ملت سوریه ، خلع سلاح تروریست‌ها و اخراج افراد غیرسوری از این کشور اصرار كنند. در این صورت آتش بس معنا دارد اما اگر آتش بس خود هدف باشد و تكلیف قضایای بعد از آن روشن نباشد، معلوم نیست که آتش بس منافعی به دنبال داشته باشد»...

ولایتی که ریاست مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت را نیز به عهده دارد بدون این که از ترکیه نام ببرد گفت: «عده زیادی از عناصر مسلح شرور كه خیلی از آنها سوری نیستند، از مرزهای مشترك با كشورهای همسایه و به كمك آنها وارد خاك سوریه می‌شوند و در كورۀ فتنه می دمند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رابطه با عربستان سعودی

ولایتی تأکید کرد که ایران در أمور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند.
به گفتۀ او «ایران اگر در برخی كشورها مانند سوریه و عراق حضور دارد براساس درخواست دولت‌های قانونی آنها صورت گرفته... در سوریه اگر حضور داریم بر اساس درخواست دولت قانونی این كشور است تا از ملت مظلوم آن در برابر تروریست‌ها و جنایتكاران محافظت شود»...

او سپس افزود: «اما عربستان سعودی اگر در سوریه حضور دارد به درخواست دولت قانونی این كشور نیست، بلكه به درخواست گروه‌های تكفیری است كه عربستان سعودی خود سرمنشا آنها است».
ولایتی «داعش و النصره و القاعده» را «صادرات وهابیت» خواند و گفت: «ما چه صحبتی با سعودی‌ها در باره لبنان، سوریه و عراق داریم در حالی كه معتقدیم سرنوشت و تكلیف آنها را مردم این كشورها باید تعیین كنند؟»

به گفتۀ ولایتی «این تحلیل درست نیست كه ایران و سعودی با هم بنشینند و صحبت كنند و بر سرمنافع ملت‌های دیگر با هم چانه زنی كنند. این یك كار غیرمعقول ، غیرشرعی و غیرقانونی است، پس این راه حل درستی نیست».


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016