شنبه 18 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ترس خامنه‌ای از فراگیری زبان انگلیسی چیست؟ عباس رحمتی

«برتولت برشت» می‌گوید:
شهروندان نادان توجه ندارند که
فحشا، اعتیاد،
کودکان خیابانی،
فساد،
و سایر بدبختی‌های اجتماعی،
نتیجه مستقیم بی‌توجهی به
«سیاست» (دولتمندان)
است...

چند روز پیش خامنه‌ای با انتقاد از آموزش زبان انگلیسی در ایران آن را طاغوتی خوانده و گفته است: متاسفانه آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است. ولی معلوم نیست چرا خامنه‌ای فقط زبان انگلیسی را طاغوتی خوانده است و از زبان اسپانیایی تعریف کرده است؟ اما روحانی بلافاصله جواب روشنی به او داد.

روحانی در واکنش به این سخنان خامنه‌ای گفته: امروز شبه ‌قاره هند با بیش از دو میلیارد جمعیت به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در زمینه «آی‌تی» بسیار موفق ظاهر شده است... باید زبانی را بیاموزیم که شغل بیشتری را برای نسل جوان آینده به وجود آورد و ارتباطات ما را تحکیم ببخشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آنجایی که خامنه‌ای دپیلم ردی هم ندارد باید گفت از نظر روان‌شناسی چنین افرادی، زمانیکه عدم پیشرفت علم را تجربه می‌کنند دچار کمبود در تمامی زمینه‌های زندگی می‌شوند رشد و پیشرفت کسان دیگر را هرگز تحمل نمی‌کنند خصوصن وقتی کسی مانند او که یکشبه رنگ آیت اللهی را به او می‌زنند و بدون زحمت به قدرت سیاسی دست می‌یابند و مولد پارادایم فکری جمعی می‌شود که همه چیز را در خدمت ایدئولوژی سیاسی می‌خواهد. آنچه که خود در جوانی کسب نکرده و یا نتوانسته کسب کند برای دیگران نسخه می‌کند.

خامنه‌ای در هیبت یک هیولا فَقِیه در سطح کشور ظاهر می‌شود و برای مردم و فرزندان این مرز وبوم خط و نشان می‌کشد هرچه را که خود نمی‌پسند آنرا ممنوع و یا حرام می‌کند در مورد فراگیری زبان انگلیسی او ترس از این دارد که جوانان بجای متون اسلامی به منابع انگلیسی بیشتر علاقمند شوند او خبر ندارد (و یا خبر دارد خود را به کوچه علی چپ زده است) با کارهایی که بنام اسلام در این سی و هفت سال انجام داده‌اند مردم، خصوصن جوانان به یاد گیری عربی علاقه‌ای ندارند او به خوبی می‌داند که جوانان چه دل خونی از این قشر طمع کار و دغلکار خصوصاً شخص خامنه‌ای دارند بخاطر همین در جریان جنبش سبز شعار «مرگ بر أصل ولایت فَقِیه» و یا «نه غزه نه لبنان جانم فدلی ایران» سر می‌دادند او بخوبی می‌داند که تمامی و یا بیشتر منابع علمی دانشگاه‌ها و رفرنسهای تحقیقاتی به زبان انگلیسی و آلمانی و... است و نه عربی!

این اولین بار نیست که خامنه‌ای چنین گافی می‌دهد، یکبار دیگر هم گفته بود دانشجویان نباید به سفرهای علمی بروند و موسیقی گوش کند حرام است! دانشجو را باید به زیارت ببرند (مشهد، مکه وهزاران امامزاده‌های ساخته شده) بعد از جریان جنبش دانشجویی در سال ١٣٧٨ یکبار دیگر صدای پای دانشجویأن را شنید و اعتراف کرد که صدایتان را شنیدم ولی بعد‌ها احساس و بهتر بگویم تَرس خود را از دانشجویان رشته ادبی اعلام کرد و از اطرافیانش خواسته بود که اجازه ندهید این همه دانشجو به این رشته‌ها روی آورند!

باید گفت تفکرات ارتجاعی و اسکولاستیکی خامنه‌ای هرگز به درد مردم امروز ایران خصوصن جوانان که بدنبال پیشرفت هستند نمی‌خورد، جوانانی که پیشرفتهای چشم گیری در تمامی زمینه‌های علمی در سراسر دنیا داشته و دارند، ایرانیان در زمینه علم فیزیک، پزشکی، فیزیک هسته‌ای، کامپیو‌تر (IT) و... توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند بطوریکه چند سال پیش فیلمی در مورد نبوغ پزشکی ایرانیان (أبوعلی سینا) بنام «مدیکوس» به نمایش گذاشتند. دانشمندان و دانش پژوهان ایرانی به جایی رسیده‌اند که «ناسا» (سازمان فضائی آمریکا) بیشترین استفاده را (از ایرانیان) می‌کنند و این‌ها همه ابتدا با یادگیری زبان انگلیسی آغاز کرده‌اند و به اینجا رسیده‌اند. اما جمهوری اسلامی افرادی چون «امید کوکبی» نبوغ فیزیک هسته‌ای ایرانی را به بند می‌کشد!

باید گفت خامنه‌ای یا نمی‌داند و یا خود را به نادانی زده است که چنین حرفهایی می‌زند او بخوبی می‌داند کسی وقعی به سخنان او نمی‌گذارد، مردم ایران راه ترقی و بیشترفت خودرا در جای دیگر جستجو می‌کنند و نه اسلام ارتجاعی جمهوری اسلامی! به همین دلیل است که کسی حتا به رادیو و تلویزیون رژیم اسلامی که مرتب جنگ و مرگ و... را تبلیغ می‌کند توجه‌ای ندارند.

به خامنه‌ای باید گفت تو راه ارتجاعی از نوع اسلامی خود را برو و مردم راه خود را «عیسا به دین خود و موسی یه دینش» نه برای مردم ایران و نه برای جوانان اروپایی نسخه بپیچ و نه فتوی حرام بودن مسافرت صادر کن و نه پیامی برای جوانان اروپایی بفرست چون کاری بس بیهوده و ابس انجام می‌دهی زیرا کسی در جهان اینترنت و تکنولوژی منتظر فتواهای تو و مانند تو نیست.

مردم آگاه ایران هم راه پیشرفت خود را یافته‌اند و‌‌ همان که خود تشخیص می‌دهند خواهند رفت. مردم ایران زبان انگلیسی و زبانهای دیگر را نه نت‌ها برای شغل که برای پیشرفت و آگاهی از مسائل و ارتباط با جهان گلوبال می‌خواهند و ترس خامنه‌ای از این آخری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016