دوشنبه 24 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
24 اردیبهشت» سناریوهای پسابرجام برای رژیم و ایران٬ کورش عرفانی
1 اردیبهشت» پلیس نامحسوس و ترس محسوس، کورش عرفانی
پرخواننده ترین ها

دمکراسی یک شوخی بیشتر نیست: ترامپ در مقابل کلینتون، استفن لندمن، ترجمه کورش عرفانی

توضیح مترجم

مقاله ی کوتاه زیر در روز هفتم ژوئن ۲۰۱۶ نوشته شده است. در فردای روزی که بخش دیگر از انتخابات مقدماتی دو کاندیدای حزب دمکرات، خانم هیلاری کلینتون و آقای برنی ساندرز، برگزار شد. در این روز اعلام شد که خانم کلینتون انتخابات را در چندین ایالت دیگر از جمله ایالت پرجمعیت کالیفرنیا برده است و به حد نصاب نمایندگان حزبی لازم برای کاندیداتوری حزب دمکرات در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا دست یافته است. هدف مترجم از ارائه ی این متن نشان دادن حال و هوای کسانی است که در جستجوی دمکراسی توام با اصالت می گردند.

این نوشتار کوتاه از استفن لندمن است که روزنامه نگار و نویسنده می باشد. آخرین کتاب او «بحران در اوکرایین: برخورد برتری جویانه ی آمریکا خطر جنگ سوم جهانی را به همراه دارد» می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متولد شد اما مرده زا. ترامپ و کلینتون کاندیداهای رسمی احزاب خود هستند. انتخاب برای رای دهندگان در ماه نوامبر گزینش میان طناب دار یا جوخه ی تیرباران است.

دمکراسی رویایی بیش نیست. یک ناموجود که وجود دارد. ترامپ آخرین کاندیدایی بود که بعد از آن که همه دیگران از رقابت دست برداشتند باقی مانده است، همانند یک انتخاب نامحتمل، یک برنده ی غافلگیرساز که علیرغم مخالفت بزرگان حزب جمهوریخواه خود را تحمیل کرده است.

کارچاق کن های قدرت در حزب دمکرات قبل از آن که فصل انتخابات اولیه ی آغاز شود کلینتون را انتخاب کردند. مسابقه پیش از آن که آغاز شود تمام شد.

رای دهندگان در ماه نوامبر بین معامله ی کثیف که مانند همیشه یک میلیاردر نژاد پرست و عوام فریب است و یک خلافکار نومحافظه کارِ بی مسئولیتِ خطرناک حق انتخاب دارند، یک جنایتکار جنگی که ابزار جهنمی وال استریت است؛ هر دو به استقرار فاشیسم می انجامند.

هر دو کاندیدا بیانگر شرارت خالص هستند. انحصار دوگانه ای که چیزها را جلو می برد، به طور خاص در خدمت منافع مالی است و منافع مردم را به طور فاحشی نادیده می گیرد.

انتخابات آمریکا طنزواره، ضد دمکراتیک و بر اساس هر معیاری که در نظر بگیریم فاقد مشروعیت است. نتایج از قبل تعیین شده و ساخت و پاخت کثیف هر بار بازی را می برد.

رای دادن هدر دادن زمان است. در روز انتخابات خانه بمانید. چهار سال دیگر از جنگ های توسعه طلبانه حتمی است.

به همین ترتیب که این موارد هم حتمی جلوه می کند: تنظیم سیاست ها به نفع ثروتمندان، قدرت و امتیازات منحصر بفرد، محو سریع عدالت اجتماعی، قرار دادن باقی مانده ی آزادی های اساسی روی تخت قصابی و جایگزین کردن آنها با خشونت دولت پلیسی.

کلینتون در روز سه شنبه ۷ ژوئن به پیروزی بزرگی در کالیفرنیا و نیوجرسی دست یافت. بعد از آن ساندرز پیام های دو پهلویی را ارائه داد.

از یکسو قول مبارزه تا گردهم آیی رسمی حزب در ماه ژوئیه را داد و از سوی دیگر گفت که به ]ایالت خود[ ورمانت بر می گردد تا گزینه های خویش را بررسی کند.

روز پنج شنبه او با اوباما در کاخ سفید دیدار می کند. آیا او یک بیانیه واگذاری مبارزه و پشتیبانی از کلینتون منتشر خواهد کرد، با حمایت از آن چه بر علیه آن تبلیغات انتخاباتی خود را به پیش برده بود، و به این ترتیب به حامیان خود خیانت کرده و نشان خواهد که عوام فریبی عمیق او حقه ای بیش نبوده است، یک گفتمان توخالی.

ساندرز در تمام طول حرفه ی سیاسی خود چنین کرده است، یک چیز گفته و کار دیگری کرده تا نشان دهد که بیشتر فرصت طلب است تا عوام فریب. این هم یک سیاستمدار کثیف دیگر که تنها منافع فردیش به او دیکته می کند که چه کند.

در هر دوره ی انتخاباتی، آمریکایی ها بهترین دمکراسی را که پول می تواند خریداری کند نصیبشان می شود، همه چیز به طور انحصاری در خدمت ثروت، قدرت و امتیاز.

تنها راه حل یک انقلاب غیر خشونت آمیز است. رای دادن حاصلی ندارد.

منبع: Global Research


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016