چهارشنبه 26 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سايت مجله اشترن: قاتل اورلاندو، همجنسگرا بوده است

سايت مجله ى آلمانی «اشترن»، به نقل از همسر سابق و هم مدرسه اى هاى عُمَر متين، كسى كه ۴۹ نفر را در كلوب همجنسگرايان به قتل رساند مى نويسد كه او خودْ همجنسگرا بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنامه گویا ـ اشترن اين پرسش را مطرح مى كند كه چه چيز باعث شده كه عمر صديق متين، از محل اقامت خود كه ٢٧٠ كيلومتر از كلوب هموسكسوئل ها فاصله داشته به آن جا برود و ٤٩ نفر را به قتل برساند؟ هنوز انگيزه ى اين جوان ٢٩ ساله كه دو روز پيش خونين ترين كشتار با سلاح گرم را در تاريخ اخير امريكا رقم زد نامشخص است. متين، پيش از اين اقدام، خود را داعشى يى معرفى كرده كه به شدت ضد همجنسگرايان است. اما اكنون، اطلاعات مبنى بر اين كه خود او همجنسگرا بوده در حال افزايش است.


عمر متین

يكى از همكلاسى هاى متين معتقد است كه او همجنسگرا بوده است. اين شخص در سال ٢٠٠٦ با متين يك دوره ى آموزش پليس در يكى از كالج هاى امريكا گذرانده است. اين دو با هم و با ساير هم مدرسه اى ها، به گشت و گذار مى رفتند و گهگاه بعد از درس، به كلوب شبانه ى همجنسگراها سر مى زدند. متين از اين دوست خود پرسيده آيا حاضر است با او به شكل نزديك ترى بيرون برود كه او اين كار را رد كرده است. همكلاسى متين كه خواسته است نام اش فاش نشود، تصور مى كند كه متين همجنسگرا بوده ولى از ابراز كردن و علنى كردن آن خوددارى مى كرده است. قاتل، آدم ناراحتى بوده كه باعث اذيت ديگر دوستان اش مى شده است. مجله ى «پالم بيچ پُست» از منبعى ناشناس نقل قول مى كند كه متين همواره در صدد تحميل خود بوده ولى كسى به او علاقه نداشته است. به قول اين منبع ناشناس او از نظر اجتماعى انسان زمختى بوده است.

همچنين همسر سابق عمر متين، سيتورا يوسفى، گفته است كه شوهر مطلقه ى او احتمالا همجنسگرا بوده. يوسفى در حال حاضر با يك فرد برزيلى در ايالت كلورادوى امريكا زندگى مى كند. در اين مكان اين دو نفر با تلويزيون اس.بي.تى برزيل مصاحبه كرده اند.

در اين مصاحبه، يوسفى تعريف مى كند كه متين گرايش همجنسگرايانه داشته است. شريك زندگى يوسفى هم در باره ى متين مى گويد: او به همجنسگرايى تمايل داشت. يوسفى به همراهش گفته است كه پدر متين، بارها او را همجنسگرا خوانده است.

بخشى از گزارش سايت مجله ى «اشترن»
ترجمه ى: ف.م.سخن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016