چهارشنبه 30 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هجوم لباس‌شخصی‌ها به کتابفروشی‌ها در ترکیه

در پی توقیف شدن نشریه فکاهی «لمن» در ترکیه گزارش‌ها و تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد لباس شخصی‌ها به کتابفروشی‌ها در شهرهای بزرگی مانند استانبول و ترکیه حمله می‌کنند و کتاب‌ها را از بین می‌برند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه - پلیس ترکیه به دستور دولت همه شماره‌های نشریه فکاهی «لمن» را از چاپخانه‌ها جمع‌آوری کرده است. ۲۰ پایگاه خبری و خبرگزاری هم به دستور دولت ترکیه مسدود شده‌اند. لباس‌شخصی‌ها به برخی کتابفروشی‌ها حمله کرده‌اند.

نشریه فکاهی «لمن» که از سال ۱۹۹۱ در ترکیه منتشر می‌شود، تازه‌ترین شماره‌اش را به کودتای نافرجام در ترکیه اختصاص داده است.

leman334.jpg

روی جلد این نشریه کاریکاتوری منتشر شده با عنوان: «تلاش برای کودتا در ترکیه»

در یک میدان بازی، دستی مردم را به مقابله با عده‌ای از نظامیان هل می‌دهد.

تحریریه نشریه فکاهی «لمن» امروز، چهارشنبه ۲۰ ژوئیه در توئیتر اعلام کرده که پلیس ترکیه همه نسخه‌های این نشریه را از چاپخانه‌ها جمع‌آوری کرده است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران اروپایی اعلام کرده که در این فاصله سایت‌های ۲۰ پایگاه خبری و خبرگزاری هم به دستور دولت ترکیه مسدود شده‌اند.

leman0232.jpg
حمله لباس‌شخصی‌ها به کتابفروشی‌ها در ترکیه

روز گذشته ۲۷ شبکه رادیویی و تلویزیونی ترکیه به دستور دولت این کشور فعالیت خود را متوقف کردند.

همچنین گزارش‌ها و تصاویر تأیید نشده‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد لباس شخصی‌ها به کتابفروشی‌ها در شهرهای بزرگی مانند استانبول و ترکیه حمله می‌کنند و کتاب‌ها را از بین می‌برند.

جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت که به شش سال زندان محکوم شده اما حکم او هنوز اجرایی نشده است نسبت به سرکوب روزافزون مطبوعات و رسانه‌ها در ترکیه هشدار داده و اعلام کرده که بعد از کودتا، ترکیه در حال گذار از یک نظام سکولار به یک نظام غیر دموکراتیک و سرکوبگر است.


درسی که دوستی دو کودک ایرانی و آمریکایی به دنیا داد


از اسارت تا آزادی، مصاحبه آتنا فرقدانی با واشنگتن پست


تصویر طراحان کودتای ترکیه در صف بازجویی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016