جمعه 1 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مهاجم مونيخ جوانى ١٨ ساله و آلمانى ايرانى بوده

munichattacker1.jpg
على سنبلى

سایت «گاردین» نام تیرانداز 18 ساله مونیخ را على سنبلى معرفی کرده.

اخبار تکمیلی:

صدای آمریکا - آخرین خبرها از تیراندازی مونیخ؛ عامل تيراندازى ايرانی- آلمانی است و ارتباطی با داعش ندارد.

پلیس آلمان اعلام کرد که مهاجم و تیراندازی شهر مونیخ یک جوان ۱۸ ساله ایرانی - آلمانی است با این حال پلیس گفت انگیز اقدام او "نامشخص" است. مقام های رسمی مونیخ تایید کرده اند تعداد کشته ها به ۹ نفر رسید و ۱۶ نفر در این تیراندازی زخمی شده اند.

دادستان کل مونیخ اعلام کرده است تیراندازی به صورت فردی و بدون انگیزه های سیاسی صورت گرفته است.

بنا به اعلام پلیس، هیچ ارتباطی بین مهاجم و گروه داعش پیدا نشده است.

--------------------------------------------------------------------

فیلمی از زمان تیراندازی:

یک تيراندازى روز جمعه در يک مرکز خريد در شهر مونيخ آلمان گزارش شد. تیراندازی حدود ساعت شش عصر در رستوران مک دونالد داخل مرکز خرید روی داد و بر اساس آخرین اظهارات مقامنات پلیس تاکنون ۱۰ نفر کشته و تعدادی هم مجروح شده اند.

munichIRshtr0.JPG

ecea31a.jpg

خبرگزاری دولتی آلمان، د.پ.آ، با بیان این که تیراندازی در مرکز خرید "المپیا" واقع در شمال شهر مونیخ روی داد، به نقل از پلیس شهر مونیخ نوشت که ماموران امنیتی در تلاش هستند اوضاع را تحت کنترل در آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستانی آلمان: عامل کشتار مونیخ انگیزه سیاسی نداشته‌است

پلیس آلمان می‌گوید، عامل کشتار مونیخ یک آلمانی ایرانی‌تبار ۱۸ ساله‌ بود که در مونیخ به دنیا آمده و در همین شهر نیز تحصیل می‌کرد.

به گفته پلیس، او که در فیس‌بوک صفحه‌ای با نام علی س. دارد دچار افسردگی و تحت درمان بوده است. در کوله‌پشتی او ۳۰۰ فشنگ پیدا شده است.

گفته می‌شود که در خانه داوید س. مطالبی در رابطه با کشتارهای مشابه پیدا شده است، از جمله مطلبی در مورد آندرس درایویک، عامل حمله مرگبار در نروژ در سال ۲۰۱۱؛ حمله‌ای که به کشته شدن ۷۷ نفر انجامید. همچنین کتابی پیدا شده با عنوان "چرا دانش‌آموزان می‌کشند؟"

munichIRshtr1.JPG

munichIRshtr2.JPG

پلیس می‌گوید، او با والدین خود زندگی‌ می‌کرد و در تفتیش خانه او نشانه‌ای از ارتباط احتمالی با گروه "دولت اسلامی" (داعش) پیدا نشده است.

عامل این حمله جمعه ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد) در مرکز خرید المپیا در شهر مونیخ ۹ نفر را کشت، ۲۷ نفر را زخمی کرد و سپس خود را کشت. حال ده نفر از زخمی‌ها وخیم است.

به گفته دادستانی آلمان، این حمله هدف سیاسی نداشته و به نظر می‌رسد که فرد مورد نظر به قصد کشتار بی‌هدف و جنون‌آسا به مردم اطراف خود شلیک کرده است.
اکثر قربانیان جوان و نوجوان بودند. سه نفر از آن‌ها ۱۴، دو نفر ۱۵ و بقیه ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۴۵ ساله بودند. سه نفر از قربانیان زن هستند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان این حمله را محکوم کرد و گفت، مقام‌های امنیتی آلمان هر چه در توان دارند را برای حفظ امنیت مردم انجام خواهند داد. او از خانواده‌های قربانیان خواست تا مردم آلمان را در غم خود شریک بدانند.

munichIRshtr3.JPG

munichIRshtr4.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016