چهارشنبه 17 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پوتین نامه محرمانه به روحانی ارسال کرده است

خبرگزاری آریا- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نامه‌ای «محرمانه» دربارۀ سوریه برای حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ارسال کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «تحویل نامۀ رئیس‌جمهور روسیه به همتای ایرانی‌اش را می‌توانم تأیید کنم اما نمی‌توانم جزئیاتش را افشا کنم.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، پیش‌تر گفت الکساندر لاورنتیف، نمایندۀ ویژه روسیه در امور سوریه، که اخیراً به تهران سفر کرد، حامل پیامی از پوتین برای «رهبران سیاسی ایران» بوده است.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد پسکوف ارسال این نامه به ایران را تأیید کرد و افزود لاورنتیف روز شنبه با روحانی در تهران دیدار کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روسیه، متحد نزدیک دولت سوریه، در مبارزۀ این کشور علیه گروه‌های تروریستی، از دمشق حمایت می‌کند. ایران نیز یکی از دیگر متحدان نزدیک سوریه است که در جنگ علیه گروه‌های تروریستی به‌صورت مستشاری از دمشق حمایت می‌کند.

مقامات ایران و روسیه به‌صورت منظم مذاکراتی نزدیک دربارۀ آخرین تحولات سوریه و هماهنگی‌های لازم به‌منظور مبارزه با تروریسم در این کشور عربی و منطقه خاورمیانه دارند.

همچنین میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجۀ روسیه، روز دوشنبه در تهران با حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجۀ روسیه در توضیح موضوع این دیدار، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مواضع تهران و مسکو به‌منظور حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه مشابه است.»

این بیانیه می‌افزاید دو طرف در این دیدار تأکید کردند که مناقشۀ مسلحانه در سوریه، راه‌حل نظامی ندارد.

در این دیدار همچنین تأکید شد که این مناقشه فقط از طریق کانال سیاسی و مذاکره میان گروه‌های سوری بر اساس قطع‌نامۀ شورای امنیت سازمان ملل، بیانیۀ ژنو مورخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ (۱۰ تیر ۱۳۹۱) و تصمیم‌گیری گروه‌های بین‌المللی طرفدار سوریه قابل‌حل است.

بیانیۀ ژنو که در اولین نشست بین‌المللی دربارۀ بحران سوریه صادر شد، به تبیین گام‌هایی برای پایان دادن به مناقشۀ نظامی در سوریه پرداخته است.

وزارت خارجۀ روسیه در این بیانیه تأکید کرد که مذاکرات در تهران بر اهمیت «تغییرناپذیری موضع اصولی دو کشور» درزمینۀ گسترش رژیم آتش‌بس در سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری نظیر داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تأکید دارد.

روسیه: پیشنهادهای آمریکا درباره سوریه را به ایران اطلاع دادیم

در همین حال معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو پیشنهادهای آمریکا درباره بحران سوریه را به اطلاع تهران رساند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، میخائیل بوگدانوف گفت: روسیه پیشنهادهای جدید آمریکا را برای حل بحران سوریه، به ایران اطلاع داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دو روز پیش فاش کرده بود جان کری همتای آمریکایی اش پیشنهادهایی را برای دستیابی به توافق در حل بحران سوریه به مسکو ارائه کرده است که با موضع روسیه سازگار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016