چهارشنبه 17 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امپریالیسم و دیکتاتورشیپ در نظام مقدس! محمدحسن حسینی


در ابتدا باید یاد آوری کنم که "کرسی آزاداندیشی" یک گام مؤثر به سوی دموکراسی و دنیای متمدن و فاصله گرفتن از ارتجاع، بربریت، استبداد و خودکامگی و فساد و فلاکت و عقب‌ماندگی است "به شرط آنکه" کسانیکه در این بحث ها به ارائه نظرات "متفاوت" می پردازند وارد لیست سیاه نشده و علاوه بر خودشان عزیزانشان هم از حقوق شهروندی خود منع نشوند و به روشهای فاشیستی محسوس و نا محسوس مطرود و از زندگی و هستی ساقط و نهایتاً معدوم نشوند – که اگر چنین شود حاکمان ما همان مرتجعین مترقی! تمامیت‌خواهی هستتد که جز به معدوم کردن دگراندیشان جهت استحمار، استعمار و استثمار راحت تر ملت و تاراج هر چه بیشتر سرمایه های آن‌ها نمی اندیشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قبل از انقلاب با شعارهایی جذاب از قبیل "استقلال، "آزادی"، "جمهوری"، "حکومت اسلامی"، "تحصیل رایگان"، "رفع تبعیض و ستم و فساد"، "آوردن پول نفت بر سر سفره های مردم" و همینطور "آب و برق و گاز مجانی" توده های مردم از جمله مذهبی ها را جذب صفوف انقلابیون کردند. اما بعد از پیروزی انقلاب هر چه زمان بیشتر گذشت مردم بیشتر به این واقعیت رسیدند که تمام آن شعارها دروغی بیش نبودند. مردم دریافتند که در پس آن شعارهای زیبا حاکمان ریاکار هدفی جز استعمار و استثمار آنها را دنبال نمی کرده اند. همگان شاهد بودند که چگونه این حاکمان بهشت خود را در همین دنیا بر ویرانه های زندگی اندیشمندان، مردم ستمدیده و پا برهنگان بنا کردند.

یکی از مهمترین کارهایی که حاکمان به اصطلاح جمهوری اسلامی کردند مهندسی رژیم تعلیمی و تربیتی ایران در جهت نیل به اهداف امپریالیستی قبیله خود بود. از مدارس و دانشگاه های زنجیره ای که دایر کردند به عنوان کارخانه های گوسفند سازی و پول سازی و اخاذی سو استفاده کردند و می کنند. با توجه به موارد مختلف دیگر از جمله جنگ خانمان سوز ایران و عراق و دخالت های ایران در لبنان، سوریه، یمن، عراق و جنگ های دیگر که باعث کشته و مجروح و یتیم و بیوه شدن ملیونها مسلمان و شیعه شد مردم به این نتیجه رسیدند که بلند پایه ترین و مقدس ترین مسیولان نظام هستند که سرچشمه فلاکت ها و بدبختی های آنها و مردم مسلمان منطقه هستند.

از طرف دیگر هر چه زمان گذشت نظام ایران و سردمداران آن بیشتر از پیش غرق رسوایی و ظلم و فساد و ستم و تبعیض و اختلاس و چپاول شدند به طوریکه در حال حاضر روزی نیست که رسوایی جدیدی از سران نظام و مسیولان بلند پایه نشنویم. این در حالیست که مصلحت نظام ایجاب می کند که هیچگونه برخوردی هم با ریشه های فساد و ظلم و ستم و تبعیض و غارت نکند اما به عنوان نمونه دست چپ و پای راست یک بدبخت را که از روی فقر و ناچاری دزدی کرده است قطع کند. منابع را ببینید تا مشاهده نمایید که با چه بربریتی با خود من و سلامت روح و روان من و نسل من برخورد کردند. نتیجه چنین سیاست ها و شرایطی از ایران کشوری منزوی با اقتصادی ورشکسته و جامعه ای علیل و ناتوان و سردرگم ساخته است.

در چنین شرایطی است که حزب الهی ها و مذهبی های روشنفکر هم که عامل بقای این نظام در آشوب های داخلی و جنگ های متعدد و ویرانگر بوده اند بیشتر از پیش به ذات و بی کفایتی سردمداران پی برده اند و به این نتیجه رسیده اند که به آنها و مردم ایران و خون شهدایشان و حتی دین و آیین شان خیانت شده است. بر مبنای همین نتیجه گیری است که غالب آنها از نظام فاصله گرفته اند که البته تاوان این کارشان را هم داده اند چرا که از سوی حکومت مطرود و منزوی و حتی از هستی و نیستی ساقط شده اند. اما آنها که وفادار ماندند و به مقام و موقعیتی رسیدند بنا بر ضعف و بی کفایتی خود خلق و خوی تند و دیکتاتور مابانه پیدا کردند و با جامعه و زیر دستان خود با همان خلق و خو رفتار کردند و می کنند که بخشی از معضلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی امروز ایران نتیجه این نوع کانالیزه شدن این افراد است.

ختم کلام اینکه هر چند نظام ایران همانند نظام هایی که صدام، قذافی، کیملسون و هیتلر شکل دادند از بیرون قدرتمند به نظر می رسد اما از درون پوسیده و از هم پاشیده است و توده های مردم مترصد فرصتی هستند تا آنرا از بنیان ریشه کن کنند. همانطور که اشاره شد یکی از دلایل اصلی شکننده بودن این نظام به این واقعیت بر می گردد که از تاثیر و نفوذ افراد منتقد و متخصص و روشنفکر دلسوزی که طرد و منزوی کرد بر توده های مردم غافل شد. ضمن اینکه غالب کسانیکه جذب حکومت شده اند هم افراد غیر متخصص و سبک مغز و متملقی هستند که برای منافع دنیوی خود ریا می کنند و خود را به حاکمیت وفادار جلوه می دهند. حاکمان ایران باید بدانند که این افراد با کوچکترین جرقه ای این نظام را رها خواهند کرد و عطای آن را به لقایش خواهند بخشید. آری، سرنوشت حکومتی که به پدید آورندگان خود رحم نکند بهتر از آن نخواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع
سید محمد حسن حسینی. "هشدار درباره "تحریف عاشورا و تشیع علوی" در عصر و شرایط حاضر"
http://news.gooya.com/politics/archives/2016/10/218317.php
سید محمد حسن حسینی. "سیستم آموزشی یا کارخانه گوسفند سازی؟!
http://news.gooya.com/politics/archives/2016/07/214863.php
سید محمد حسن حسینی. "ترعیب، بازداشت و شکنجه دکتر سید محمد حسن حسینی توسط سپاه پاسداران"
http://melliun.org/iran/101896
سید محمد حسن حسینی. پنج عامل عقب ماندگی ایران از دیدگاه یک معلم
http://melliun.org/iran/96441
سید محمد حسن حسینی. "چرایی همزادی جمهوری اسلامی و فساد"
http://melliun.org/iran/107494
سید محمد حسن حسینی. "چرا باید انتخابات را تحریم کنیم؟"
http://melliun.org/iran/106509


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016