جمعه 26 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا: خود پوتین عملیات نفوذ در انتخابات را رهبری کرده است

150929145850-mexico-obama-putin-2012-super-169.jpg
بی‌بی‌سی: کاخ سفید می‌گوید خود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، عملیاتی را رهبری کرده است که مقام‌های دولت باراک اوباما می‌گویند برای 'نفوذ' در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بوده است.

روسیه این اظهارات را خنده‌دار توصیف کرده است. دونالد ترامپ، پیروز این انتخابات، پیش‌تر این موضع‌گیری‌ها را سیاسی خوانده بود.

آقای ترامپ که در انتخابات اخیر با نامزد حزب باراک اوباما رقابت می‌کرد و او را شکست داد، روز پنج‌شنبه توییت کرد: "اگر روسیه، یا یک جای دیگر، هک کرده، چرا کاخ سفید این‌قدر صبر کرده که وارد عمل بشود؟ چرا تازه وقتی که هیلاری کلینتون باخت دارند شکایت می‌کنند؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای ترامپ که تا کمتر از پنج هفته دیگر دوره ریاست‌جمهوری‌اش آغاز می‌شود، قبلا هم گزارش‌ها درباره عملیات روسیه را رد کرده است.

ساعاتی بعد باراک اوباما در مصاحبه‌ای با ان‌پی‌آر گفت: "جای تردیدی نیست که وقتی یک دولت خارجی تلاش کند بر درستی انتخابات ما تاثیر بگذارد، باید اقدام کنیم؛ و همین کار را هم خواهیم کرد، در زمان و جایی که خودمان تصمیم بگیریم."

کمی پیش از انتشار این حرف آقای اوباما، ان‌بی‌سی در گزارشی تازه نوشت که مقام‌های دولت او از پیش در جریان چنین عملیاتی بوده‌اند ولی آن‌قدر از پیروزی هیلاری کلینتون خاطرجمع بوده‌اند که گفته‌اند دلیلی برای اقدام قاطع قبل از انتخابات نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016