دوشنبه 22 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرخ‌لقا هوشمند درگذشت، مهر

فرخ‌لقا هوشمند بازيگر پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون، پس از تحمل يکدوره سخت بيماری در نخستين ساعات بامداد امروز در ۸۱ سالگی از دنيا رفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، هوشمند در هفته‌های اخير به دليل عارضه مغزی در بيمارستان بستری، اما در پنج روز اخير به منزل منتقل شد و بامداد امروز دوشنبه ۲۲ تيرماه از دنيا رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بازيگر قديمی که سابقه حضور در تئاترهای گيلان را دارد، بيش از ۴۰ سال در سينما و تلويزيون فعاليت کرد. او را در دهه ۶۰ در فيلم‌ها و مجموعه‌های مختلف در نقش مادربزرگ‌های شيرين و بذله‌گو می‌ديديم. طنزی که در رفتار و بازی هوشمند وجود داشت از اين بازيگر شخصيتی دوست داشتنی می‌ساخت.

هوشمند مانند بيشتر همنسلانش از تئاتر به سينما آمد و از سال ۱۳۳۶ با بازی در فيلم سينمايی "نردبان ترقی" سينما را تجربه کرد. فعاليت در سينما حضور او را در تئاتر کمرنگ کرد. "شب قوزی"، "شکار خاموش"، "افسانه آه"، "مسافران"، "همسر"، "شراره"، "کلاه‌قرمزی و پسرخاله" ،"الو الو من جوجو‌ام" و "سفر" از فيلم‌های اين بازيگر است که بيش از ۷۰ فيلم سينمايی در کارنامه دارد.

(خبرگزاری مهر مجموعه فيلم های سينمايی "صمد" از پرويز صياد، هنرمند مطرح سينما و تئاتر را از قلم انداخته است! در واقع فرخ‌لقا هوشمند با فيلم های صمد در جامعه ايرانی مطرح شد.)

مراسم تشييع پيکر فرخ‌لقا هوشمند صبح روز چهارشنبه ۲۴ تيرماه از مقابل خانه سينما انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016