جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس كنگره جراحان عمومي ايران: حداقل زمان دسترسي مصدومان به امكانات درمان اوليه در ايران نيم ساعت است، ايسنا

با اشاره به استاندارد 8 دقيقه‌اي دنيا

بر اساس استانداردهاي جهاني، زمان لازم براي در اختيار قرار گرفتن اولين امكانات اورژانس جهت مصدومين در حوادث، 8 دقيقه است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر محمد شفاهي رييس چهارمين كنگره جراحان عمومي ايران در آستانه برگزاري اين كنگره كه از 18 آذر ماه به مدت سه روز در مركز همايش‌هاي رازي تهران برگزاري مي‌شود با بيان خبر فوق گفت: يكي از مهمترين نكات در زمينه اورژانسهاي شكم و لگن دسترسي هرچه سريعتر امكانات اوليه اورژانس به مصدومين در حوادث است كه اين زمان بر اساس استانداردهاي جهاني و به عنوان مثال در آمريكا 8 دقيقه است. در حالي كه در كشور ما اين زمان از حداقل 30 دقيقه تا چند ساعت به طول مي‌انجامد كه اين امر باعث به خطر افتادن سلامتي مصدوم و بيمار مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي موارد اورژانس شكم و لگن در اثر حوادث را شامل حوادث كار، سقوط از بلندي، تيرخوردگي و حوادث ناشي از تصادفات اتومبيل و غيره برشمرد و افزود: زمان شروع درمان در نتيجه حاصل شده در اينگونه موارد بسيار حائز اهميت است و لازم است سيستم‌هاي ارجاع و مراكز تروما توسط مسئولان بيشتر مورد توجه قرار گيرند.

دكتر شفاهي از موارد ديگر اورژانس‌هاي شكم و لگن كه در جريان چهارمين كنگره جراحان عمومي ايران مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد به موارد ناشي از زخم‌هاي معده و اثني عشر و سوراخ شدن آنها اشاره و تاكيد كرد: عليرغم وجود داروهاي مختلف كه آمار زخم‌هاي گوارش را پايين مي‌آورند هنوز شاهديم 15 تا20 درصد زخمهاي دستگاه گوارشي فوقاني منجر به عوارضي نظير سوراخ شدن و خونريزي شده و باعث دخالت بخشهاي اورژانس جراحي مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016