چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: هواپيمای اختصاصی هنرمندان در سفر حج صحت ندارد، ايلنا

وزير اعتقاد دارد هنرمندان اعزامی به حج؛ افرادی هستند که بدنبال اجرای يک برنامه هنری يا پيگير يک سوژه هنری بودند. وی تاکيد کرد: حضور هنرمندان و نخبگان در اين سفر فقط نفع فردی ندارد. آثاری که ارائه می‌کنند؛ سودی اجتماعی دارد بطور مثال کتاب خسی در ميقات نتيجه سفر به مکه است.


ايلنا: سفر تعدادی از هنرمندان به مکه و نحوه حضور آنها در اين مراسم، حرف و حديث‌هايی بدنبال داشته است اما وزير ارشاد متعقد است اين سفر مانند سالهای قبل انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيدمحمد حسينی(وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی) در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار ايلنا، در حاشيه مراسم رونمايی بازی گرشاسب پيرامون سفر هنرمندان به مکه گفت: سفر هنرمندان به مکه کاری است که در سالها قبل و دورهای گذشته نيز انجام می‌شده است و مسئله تازه‌ای نيست.
وی ادامه داد: يک سهميه محدودی در اين بخش وجود داشته است و آن به افرادی داده شده که بدنبال اجرای يک برنامه هنری يا پيگير يک سوژه هنری بودند. بطور مثال اگر فرض بگيريم که ۵۰ سهميه وجود دارد ۱۰ سهميه به صدا و سيما اختصاص يافته است تا در آنجا فيلم و برنامه بسازند يا هنرمندانی که از طرف معاونت سينمايی رفته‌اند؛ می‌توانند در آنجا ايده و سوژه بگيرند و حتی فيلم بسازند.
وزير ارشاد با اشاره به تاکيد رهبر انقلاب بر استفاده از همه‌ی ظرفيت‌های حج گفت: درحج از کشورها و گروههای اسلامی مختلف حضور پيدا می‌کنند و آشنا شدن هنرمندان و نخبگان يا آنها بسيار مهم است.
وی افزود: حضور افراد نخبه، هنرمندان، انديشمندان فقط نفع فردی ندارد و آثاری که ارائه می‌کنند؛ سودی اجتماعی دارد. بطور مثال کتاب خسی در ميقات نوشته جلال آل‌احمد که اثری جاودانه است، نتيجه سفر به مکه است.
وزير ارشاد با رد اين مطلب که هيچ پرواز اختصاصی برای هنرمندان وجود نداشته است، افزود: ما در انتخاب هنرمندان و همچنين امکانات به دنبال تبعيض ناروا نبوديم و از طرفی هيچگونه پرواز اختصاصی نيز نبوده است و هنرمندان مانند ساير زائران معمولی به سفر رفته‌اند.
وزير ارشاد همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايلنا درباره امتيازات وزارت ارشاد بخصوص در بخش بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای گفت: اعتبارات قطعاً کافی نيست و ما بدنبال جذب و اختصاص امتيازات بيشتر هستيم البته بايد به سمتی برويم که اين بازی‌ها به اندازه‌ای درآمدزا باشد و مانند بازی گرشاسب که قبل از رونمايی ۱۵۰ هزار نسخه از آن به فروش رفته است؛ بتواند سودآوری شود.
وی ادامه داد: ما بدنبال آن هستيم که در ابتدای توليد اين آثار؛ حمايت‌ها به‌صورت سرمايه‌گذاری مشترک و يا ارائه وام انجام شود.
حسينی درباره ساخت بازی ملک سليمان گفت: از فيلم ملک سليمان بدنبال اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها استقبال خوبی شده است و مقدمات تهيه بازی اين فيلم توسط معاونت سينمايی درحال فراهم شدن است. همچنين امسال در جشنواره فيلم فجر فيلم فاخری به نام راه آبی ابريشم به نمايش درمی‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016