یکشنبه 18 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودک آزاری، همسر آزاری و فرار از منزل بيشترين علت تماس با اورژانس اجتماعی

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ مديرکل امور آسيب‌های اجتماعی سازمان بهزيستی کشور ضمن تشريح آخرين آمارهای عملکرد اورژانس اجتماعی از تصويب کليات و جزييات آيين نامه «اوژانس اجتماعی» در پيس جلسه کميسيون اجتماعی هيات دولت خبر داد.

دکتر ولی‌الله مسعودی فريد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر برقراری ۹۲ هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: "کودک آزاری" با هشت و "همسر آزاری" با هفت درصد بيشترين علت تماس با اوژانس اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند و در رده‌های بعدی نيز "فرار از منزل" و "اعتياد" قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: از مجموع تماس‌ها حدود ۲۵ هزار تماس، منجر به پذيرش در مراکز مداخله در بحران شده است که برخی به صورت داوطلبانه و برخی از طريق ارجاع مراجع قضايی و انتظامی صورت گرفته است. بخش خدمات سيار اورژانس نيز ۵۲ هزار ماموريت انجام داده است.

فريد در ادامه عنوان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد مکالمات برقرار شده با اورژانس اجتماعی زمانی کمتر از ۵ دقيقه دارند و به طور ميانگين ۱۵ تا ۳۰ دقيقه از زمان هر تماس تا حضور تيم های مداخله در بحران به طول می‌انجامد.

وی در ادامه با اعلام خبر ارسال آيين‌نامه اورژانس اجتماعی به کميسيون اجتماعی هیأت دولت در هفته آتی عنوان کرد: جزئيات و کليات اين آيين نامه در هفته گذشته در پيش جلسه کميسيون اجتماعی دولت به تصويب رسيده و اميدواريم تا شهريور ماه به تصويب هیأت دولت برسد.

مديرکل امور آسيب ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی کشور در ادامه عنوان کرد: در شهرهای بزرگ مشکل دسترسی برای خودروهای اورژانس اجتماعی به قوت خود باقی است، چرا که در اين شهرها محدوديت تردد خودرو وجود دارد و خودروهای اورژانس نيز به عنوان خودروی امدادی قلمداد نشده و اجازه ورود به خطوط ويژه را ندارند و اين موضوع از جمله مسائلی است که در آيين نامه جديد لحاظ شده است.

فريد در ادامه با اعلام سطح‌بندی مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اظهار کرد: در سطح يک مراکز استانها قرار دارند که فعاليت اورژانس اجتماعی در آنها شبانه روزی است. در سطح دو نيز شهرستانها قرار دارند که فعاليت اورژانس در آنها شبانه روزی نيست، اما خط ۱۲۳ در طول شبانه روز فعال است و اگر نياز به پذيرش باشد، افراد در مراکز مداخله در بحران پذيرش می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام خبر اختصاص چهار ميليارد تومان برای تجهيز ناوگان اورژانس اجتماعی عنوان کرد: اين رقم برای خريد ۱۰۰ دستگاه خودرو اختصاص می‌يابد که ترجيحا خودروهای داخلی، شاسی بلند و با قيمت ۳۵ تا ۴۰ ميليون تومان خريداری می‌شود.

مديرکل امور آسيب ديدگان اجتماعی سامان بهزيستی کشور افزود: توزيع خودروهای خريداری شده در نيمه دوم سال انجام شده و استانهای بزرگتر همچون تهران، خراسان رضوی، آذربايجان شرقی، فارس، اصفهان و خوزستان و استانهای تازه تأسيس مانند البرز بيشترين سهم را خواهند داشت.

فريد در ادامه عنوان کرد: بخشی از اعتبار اختصاص يافته برای خريداری خودروی سواری هزينه می‌شود، چرا که در برخی ماموريت‌ها نيازی به حضور خودروی شاسی بلند نيست.

وی در پايان با بيان اينکه خريد وسايل حفاظتی از جمله شوکر و افشانه در حال طی کردن مراحل قانونی است، اظهار کرد: علاوه بر اين امر به ماموران اورژانس نحوه استفاده از اين وسايل و مقابله با افراد پرخاشگر آموزش داده می‌شود تا امنيت جانی آنها تضمين شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016