چهارشنبه 25 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون شهردارتهران خبرداد: ارائه كارت بليتهاي تخفيف‌دار به دانش‌آموزان ودانشجويان از مهرماه

معاون ترافيك شهردار تهران از راه‌اندازي سرويس‌هاي ويژه حمل‌ونقل معلولان خبر داد و گفت: براي نخستين بار يك شركت داخلي سرويسي راه‌اندازي كرده است كه از ابتداي مهر ماه معلولان از طريق عضويت در شبكه اين شركت مي‌توانند از سرويس‌هاي ويژه جهت تردد در شهر استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد جعفر تشكري هاشمي در ستاد استقبال از مهر قلم (سال تحصيلي 91-92) كه با حضور مسوولان دستگاه‌هاي مختلف برگزار شد، گفت: شهر تهران امسال با آمادگي بيشتري به استقبال سال تحصيلي جديد خواهد رفت، چرا كه برنامه‌هاي ويژه استقبال از مهر به واسطه برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها، يك ماه زودتر انجام مي‌شود.

وي افزود: شهرداري تهران در اين راستا با همكاري تمامي دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مرتبط از جمله پليس راهور، آموزش و پرورش، اورژانس، شركت‌هاي اتوبوسراني، مترو و تاكسيراني اقدامات خوبي را در دستور كار قرار داده است كه يكي از اين اقدامات، راه‌اندازي سرويس ويژه معلولان براي نخستين بار توسط يك شركت داخلي است كه از ابتداي مهر فعاليت اين شركت و خدمات‌رساني آن به معلولان آغاز مي‌شود.

معاون ترافيك شهردار تهران تصريح كرد: اين شركت خدمات‌رساني با ارائه يك تلفن افراد متقاضي را به عضويت شبكه خود درخواهد آورد و پس از آن افراد مي‌توانند از اين سرويس براي تردد در بخش‌هاي مختلف از جمله تحصيل، خريد و تردد در سطح شهر استفاده كنند.

تشكري هاشمي همچنين از افزايش تعداد خودروهاي ويژه معلولان در سال جاري خبر داد و گفت: طي دو سال گذشته 25 دستگاه ون در اختيار معلولان بود كه امسال اين تعداد به 50 دستگاه ون و 25 دستگاه ميني‌بوس افزايش يافته است.

به گفته وي سازمان آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران نيز مي‌تواند در صورت تمايل براي خدمات‌رساني به دانش‌آموزاني كه داراي نيازهاي ويژه و معلوليت‌هاي خاصي هستند از اين سرويس‌ها جهت حمل‌ونقل و تردد استفاده كنند.

ارائه كارت بليت‌هاي تخفيف‌دار براي دانش‌آموزان و دانشجويان از اول مهر

100 دستگاه واگن به تعداد واگن‌هاي متروي تهران همزمان با سال جديد تحصيلي افزوده مي‌شود

معاون ترافيك شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود همچنين از ارائه سرويس رايگان و كارت‌بليت‌هاي اعتباري تخفيف‌دار به دانش‌آموزان و دانشجويان از ابتداي مهر ماه خبر داد.

تشكري هاشمي گفت: امسال 100 دستگاه واگن به تعداد واگن‌هاي متروي تهران در خطوط يك، 4 و 5 افزوده خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود امسال با افزايش بيش از 400 هزار نفري ظرفيت مترو، روزانه سه ميليون نفر از طريق اين سامانه حمل‌ونقلي در شهر تهران جابجا شوند.

وي همچنين از افزايش 100 هزار نفري ظرفيت اتوبوسراني از مهر جاري خبر داد و گفت: اصل اول در ترافيك، ايمني و اصل دوم روان‌سازي ترافيك شهري است. اما اولويت امسال ما در بحث ايمني و تردد مناسب شهروندان خواهد بود و در اين راستا نقاط پرخطر شناسايي و اقدامات لازم براي آن اتخاذ مي‌شود.

معاون ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه سال 90 با كاهش مرگ و مير در معابر شهر تهران مواجه شديم، تصريح كرد: تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا فرهنگسازي و همچنين شناسايي معابر ايمن، بتوانيم با آمادگي كامل به استقبال مهر 91 برويم.

به گفته تشكري هاشمي، در حال حاضر يكي از مشكلات معابر شهر تهران مربوط به روشنايي است كه با همكاري خوبي كه بين شهرداري و اداره برق شهر تهران صورت گرفته، روشنايي معابر از جمله ايستگاه‌هاي اتوبوس در دستوركار قرار مي‌گيرد.

پيش‌بيني افزايش 30 درصدي ترافيك در مهرماه

تشكري هاشمي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه از آغاز مهرماه شاهد افزايش 25 تا 30 درصدي حجم ترافيك در خيابان‌ها و معابر شهري خواهيم بود، لذا تدبير مديريتي حكم مي‌كند كه با برنامه‌ريزي كامل به استقبال سال تحصيلي جديد برويم.

وي درباره آغاز ساعات شروع فعاليت‌هاي دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات از ابتداي مهر نيز گفت: چنانچه بتوانيم ساعات شروع ادارات، صنف بازاريان و كسبه و دانش‌آموزان و دانشجويان را در ساعات اوليه صبح مديريت كنيم، قطعا با پيك ترافيك در آغاز ساعات روز مواجه نخواهيم شد. لذا مقرر شده با توزيع مناسب ساعات شروع كار سازمان‌ها و دستگاه‌ها، اين اقدام در دستور كار قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرويس مدارس به چراغ‌گردان زرد مجهز مي‌شود

به گزارش ايسنا، معاون ترافيك شهردار تهران خاطرنشان كرد: از مهر امسال سرويس‌هاي مدارس به چراغ گردان‌ زرد مجهز مي‌شوند تا در هنگام سوار و پياده كردن دانش‌آموزان، ساير رانندگان توجه بيشتري به اين خودروها داشته باشند و اين طرح در جهت افزايش ايمني دانش‌آموزان صورت گرفته است.

تشكري هاشمي در ادامه از رتبه‌بندي رانندگان تاكسي در آينده خبر داد و گفت: يكي از برنامه‌هايي كه براي سال‌هاي آينده برنامه‌ريزي شده، رتبه‌بندي رانندگان است كه در راستاي اجراي اين برنامه براي سرويس مدارس از رانندگاني كه تصادف و تخلفي نداشتند، استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري نماز عيد فطر و روز قدس نيز گفت: شهرداري با همه امكانات خود جهت برگزاري اين دو مراسم باشكوه آماده است و سازمان اتوبوسراني، تاكسيراني و مترو آماده خدمات‌رساني به شهروندان تهراني هستند. ضمن آنكه برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد نيز كه در اوايل شهريور ماه برگزار مي‌شود، اقدامات ويژه‌اي از سوي شهرداري در دستور كار قرار گرفته است.

معاون ترافيك شهرداري تهران گفت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد، يك مناسبت كم‌نظير در تاريخ كشور است چرا كه در آن حدود 9 هزار نفر از سران، مسوولان، هيات همراه و كارشناسان كشورهاي مختلف حضور خواهند داشت و شهرداري تهران تدابير لازم را براي ميزباني پايتخت انجام داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016