دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی وزارت ارشاد: ۵۰درصد کتاب‌های پس از انقلاب در دولت نهم و دهم بوده است

ايسنا ـ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آمارهای رسمی، از سال ۵۷ تا سال ۹۰ مجموعاً حدود ۷۳۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است که ۵۰ درصد کل آن در هفت سال اخير يعنی در دولت نهم و دهم منتشر شده که آمار پرافتخاری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بهمن درّی با اعلام اين مطلب، افزود: در جلسه ديدار مسؤولان نظام با مقام معظم رهبری، رييس محترم جمهور در گزارش خود اشاره‌ای تيتروار به رشد قابل توجه تعداد عناوين کتاب در دولت نهم و دهم کرد که از رسانه صدا و سيما نيز بخش شد.

معاون امور فرهنگی ارشاد با ارائه آمار انتشار کتاب از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰، به تشريح نکته مورد اشاره رييس‌جمهور پرداخت گفت: تعداد عناوين منتشرشده کتاب بر اساس آمارهای رسمی (آمارهای غيررسمی بيش از تعداد اعلام‌شده است) در هفت سال اخير رشد چشم‌گيری داشته است و به رغم موانع و مشکلات پيش‌ رو، هر سال شاهد افزايش تعداد عناوين کتاب‌های چاپ اول و تجديد چاپی هستيم.

دری افزود: در سال ۱۳۸۴ (۵۳۵۵۳ عنوان)، سال ۱۳۸۵ (۵۳۶۸۵ عنوان)، سال ۱۳۸۶ (۵۶۷۹۰ عنوان)، سال ۱۳۸۷ (۵۷۹۹۰ عنوان)، سال ۱۳۸۸ (۶۰۷۰۲ عنوان)، سال ۱۳۸۹ (۶۴۹۵۲ عنوان) و سال ۱۳۹۰ (۶۸۶۶۵ عنوان) کتاب منتشر شده است که با توجه به انتشار ۱۳۸۰۳ عنوان کتاب در سه‌ماهه سال ۱۳۹۱ پيش‌بينی می‌شود که در سال جاری اين تعداد از مرز ۷۰ هزار عنوان عبور کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016