دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسبت پذيرش دختران و پسران در کنکور ارشد

مهر ـ به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نسبت پذيرش دختران و پسران در کنکور کارشناسی ارشد در مقايسه با سال گذشته به صورت تصادفی يکسان شده و ۴۵ به ۴۳ هزار است.

حسين توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس نتايج اعلام شده بر روی پايگاه اينترنتی سازمان سنجش، ۸۹ هزار و ۲۵۶ داوطلب به عنوان پذيرفته شدگان نهايی معرفی شده اند که از اين تعداد ۴۵ هزار و ۴۵۷ داوطلب زن و ۴۳ هزار و ۷۹۹ داوطلب مرد هستند که همين نسبت به طور تصادفی در تعداد پذيرفته شدگان سال گذشته کنکور کارشناسی ارشد نيز تکرار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: ۵۱ درصد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد امسال را دختران و ۴۹ درصد را پسران تشکيل می دادند.

وی اظهار داشت: امسال ۱۲ هزار ظرفيت جديد برای کارشناسی ارشد افزوده شده است.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در دوره روزانه امسال ۳۶ هزار و ۷۱۱ نفر،‌ ۱۶ هزار و ۵۳۰ نفر در دوره شبانه، ۱۸ هزار و ۲۹ نفر در دانشگاه پيام نور، ۹ هزار و ۴۹۸ نفر در دانشگاههای غيرانتفاعی، ۴ هزار و ۱۸۵ نفر در واحدهای بين الملل، ۳ هزار و ۲۷۲ نفر در دوره های مجازی و يک هزار و ۳۲ نفر در دوره های نيمه حضوری مقطع کارشناسی ارشد ۹۱ پذيرفته شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش، همچنين با اشاره به افزايش ظرفيت پذيرش در کنکور کارشناسی ارشد امسال، اعلام کرد: با احتساب داوطلبان بدون آزمون، آمار قبوليهای اين آزمون به ۹۵ هزار داوطلب خواهد رسيد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۶ هزار داوطلب با استفاده از آيين نامه تسهيلات دانشجويان استعداد درخشان و بدون آزمون در اين دوره پذيرفته می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016