دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميانگين کشته‌های تصادفات رانندگی در ايران اعلام شد

رييس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی گفت: ميانگين کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه از ميانگين آسيا کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در مراسم " بازديد وابستگان نظامی ۳۵ کشور جهان از مرکز مانيتورينگ پليس راهور ناجا"، با اشاره به اينکه سالانه يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی در دنيا کشته می‌شوند، گفت: سهم ايران از اين رقم حدود ۲۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه کشته‌های تصادفات رانندگی طی سالهای گذشته در ايران، تاکيد کرد: بر اين اساس در حالی که شش سال قبل به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه ۲۳ نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شدند، اين رقم هم اکنون به ۸،۱ نفر کاهش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس پليس راهور ناجا به آمار سازمان بهداشت جهانی در اين خصوص اشاره کرد و گفت: هم اکنون در جهان به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه ۷،۶ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند که اين رقم در آسيا به طور متوسط ۱۱ نفر است و ايران توانسته است به ميانگين کشته‌های تصادفات جهان نزديک شده و از ميانگين آسيا نيز جلو بيفتد.

وی جلب مشارکت و همکاری مردم، اصلاح و کارامد کردن قانون راهنمايی و رانندگی و استفاده از فناوری‌های نوين را به اقدام اصلی پليس در پنج سال گذشته برای کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: هم اکنون بيش از ۱۰ ميليون دانش آموز و ۸۰۰ هزار معلم و تمام گروه‌های مرجع در خصوص کاهش حوادث رانندگی با پليس همکاری می‌کنند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اصلاح قانون راهنمايی و رانندگی در سال گذشته گفت: بر اين اساس با کمک تجربيات ساير کشورها اين قانون به صورت کارآمد تصويب شد و در عين حال که قانون جديد تسهيل کننده ترافيک است، برای متخلفان نيز نمره منفی به همراه دارد که بر اين اساس بايد گفت که اين قانون جزو پيشرفته‌ترين قوانين راهنمايی و رانندگی جهان محسوب می‌شود.

وی به استفاده از فناوريهای نوين بويژه سيستم‌های هوشمند و مکانيزه در پليس راهنمايی و رانندگی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ درصد از جاده‌های کشور تحت پوشش دوربين‌های پليس است و تمام خودروها در تمام ساعات شبانه روز مورد بررسی توسط اين دوربين‌ها قرار گرفته و علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط تردد آنها نيز در جاده‌ها توسط اين سيستم‌های هوشمند کنترل می‌شود.

رييس پليس راهور ناجا به مرکز مانيتورينگ پليس راهور ناجا اشاره کرد و گفت: بزرگترين مرکز کنترل ترافيک کشور دی ماه سال گذشته با حضور رييس جمهوری افتتاح شد که بر اين اساس اين مرکز يکی از بزرگترين مراکز کنترل ترافيک جهان محسوب می‌شود.

وی به عمليات ترافيکی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در پايتخت اشاره کرد و گفت: بزرگترين عمليات ترافيکی جهان با حضور نمايندگان ۱۲۰ کشور دنيا در تهران و با کمک مرکز کنترل ترافيک پليس راهور انجام شد و تمام ترددها در اين خصوص از طريق اين مرکز مورد کنترل قرار گرفت.

رييس پليس راهور ناجا در پايان خاطر نشان کرد: پليس با سه رويکرد جلب مشارکت مردمی، اجرای صحيح قانون و استفاده از فناوريهای نوين مصمم به ارتقای انضباط و ايمنی ترافيک است، اعلام آمادگی کرد که پليس ايران آماده است تا تجربيات خود را در اين خصوص در اختيار ساير کشورهای جهان قرار داده و از تجربيات کشورهای موفق نيز در ارتقای وضعيت آمد و شد در کشور استفاده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016