یکشنبه 26 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: وزير ارشاد موافق ساخت فيلم لاله نيست اما قدرت بازدارندگی ندارد


خبرگزاری فارس: عضو کميسيون فرهنگی مجلس گفت: وزير ارشاد شخصا با ساخت فيلم لاله موافق نيست اما قدرت جلوگيری از آن را ندارد.

علی مطهری نماينده تهران و عضو کميسيون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد آخرين بررسی‌های کميسيون درباره فيلمنامه «لاله» اظهار داشت: بنده به نيابت از اعضای کميسيون فرهنگی مجلس فيلمنامه را مطالعه کردم که در آن گرايش فمينيستی و تفکر تقابل زن و مرد وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: فيلم لاله جامعه کنونی ايران را مردانه معرفی می کند، يعنی جامعه‌ای که زنان حق فعاليت اجتماعی مطلوب ندارند و لاله، نقش اول فيلم، به عنوان يک استثناء با اين فضا مبارزه می‌کند و در نهايت موفق می‌شود در مسابقات اتومبيل رانی قهرمان شود و فضای حاکم را بشکند.

مطهری فيلمنامه لاله را غير منطبق با جامعه ايران دانست و گفت: اين فيلمنامه جايگاه زن در جامعه ايران را به خوبی به تصوير نکشيده است، بنابراين از نظر سوژه، اولويتی برای اينکه به عنوان يک فيلم فاخر بودجه کلان برای ساخت آن در نظر بگيرند، وجود ندارد؛ حداکثر اين است که بخش خصوصی اين فيلم را بسازد.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس ادامه داد: با ايراداتی که ما به اين فيلمنامه گرفتيم مسئولان وزارت ارشاد به ما قول دادند اصلاحاتی را در فيلمنامه اعمال کنند و ما منتظر نتيجه کار آنها هستيم.

مطهری با بيان اينکه تصميم به ساخت فيلم لاله ناشی از قول‌ آقای احمدی نژاد به آقای نيک نژاد در سفر نيويورک است تصريح کرد: آقای مشايی نيز حامی ساخت اين فيلم است و آقای حسينی وزير ارشاد شخصا با ساخت اين فيلم موافق نيست اما قدرت جلوگيری از آن را ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016