دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در ديدار هيات مديره خانه سينما با رييس‌جمهور چه گذشت؟

هيات مديره‌ی خانه سينما با همراهی تعدادی ديگر از سينماگران، روز ملی سينما ـ ۲۱ شهريور ماه ـ با رييس‌جمهور ديدار کردند اما در آن جلسه چه گذشته است؟

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از برگزاری اين جلسه، هيچ خبر رسمی از اين نشست از سوی دو طرف بيرون نيامد تا اينکه به فاصله‌ی ۵ روز پس از برگزاری اين جلسه، وزير ارشاد در حاشيه‌ی يک نشست خبری درباره‌ی اين جلسه از سوی خبرنگاران مورد پرسش قرار گرفت که صراحتا گفت در آن جلسه حضور نداشته است و پيگيری‌ هم نداشته که در جلسه چه گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما وزير ارشاد وقتی درباره‌ی وضعيت خانه‌ی سينما مورد پرسش قرار گرفت، گفت که « تنها می‌دانم در اين جلسه نقطه نظرات سينماگران مطرح شده و طبيعتا هم آقای رييس جمهور و هم ما بر استفاده از نظرات همه گروه‌ها و افراد تاکيد داريم.».

سيد محمد حسينی درباره‌ی بحث فعاليت دوباره‌ی خانه سينما يادآور شد: «تاکيد ما بر اين بوده که هر تشکلی که می‌خواهد شکل بگيرد، بايد هم در ابتدای راه و هم در ادامه مسيرش بر اساس قانون، ضوابط و اساسنامه‌ها فعاليت کند، ما در کل با افراد مشکلی نداريم و سخن‌مان تنها اين است.»

وزير ارشاد صراحتا تاکيد دارد، بر اينکه اختلافات بايد کمتر شود.

اما امروز هیأت رسيدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری بر تعطيلی دائمی خانه سينما مجددا تاکيد کرد.

به گزارش ايسنا، اداره کل حوزه رياست، روابط عمومی و امور بين الملل سازمان سينمايی در نمابری آورده است: « وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به گزارش مورخ ۲۱ مرداد ۹۱ دبير هیأت رسيدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری پيرامون تصميم ورأی نهايی آن هیأت دربارة تعطيلی دائم خانه سينما ضمن تأييد و ابراز مراتب، تصريح نمود با جميع بررسی‌های به عمل آمده، دليل موجهی که موجب نقض رأی آن هیأت شود، مشاهده نگرديد.

به موجب اين گزارش پيش‌تر خانه سينما طی مکاتبه‌ای از وزير فرهنگ وارشاد اسلامی نقض نظريه هیأت رسيدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری را خواستار شده بود.»

اما آن‌چه که همه اضلاع مرتبط يا مطلع از موضوع تاييد می‌کنند اين است که محور بحث در جلسه اهالی سينما با رييس‌جمهور، مسائل خانه سينما بوده و اهالی سينما صرفا در اين باره سخن گفته‌اند.

از ميان سينماگران علاوه بر هيات مديره خانه سينما و مديرعامل آن که محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحيدی، امير اثباتی، ابراهيم مختاری، محمد سرير و محمدرضا موئينی را شامل می‌شود، سينماگرانی چون همايون اسعديان، منوچهر محمدی، کمال تبريزی، فرشته طائرپور،علی دهکردی، محمد آلادپوش، حميد دهقان‌پور، آناهيد آباد، محمدرضا مقدسيان، مهدی فخيم‌زاده و سعيد رشتيان حضور داشته‌اند.

گويا سينماگران پيش از جلسه‌ی شورای عالی سينما با رييس‌جمهور ديدار می‌کنند و زمانی که اهالی خانه سينما از جلسه بيرون آمدند، اعضای شورای عالی سينما متوجه برگزاری جلسه‌ می‌شوند.

به گزارش ايسنا، خانه سينما از دی ماه سال گذشته ۷ ماه قبل با حکم وزارت ارشاد، منحل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016