سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز طرح "مرگ ترحم‌آميز" سگ‌های ولگرد در دزفول

فارس: معاون شهردار دزفول از اجرای طرح "مرگ ترحم‌آميز" سگ‌های ولگرد در دزفول خبر داد و گفت: اين طرح برای نخستين‌بار در دزفول اجرا می‌شود.

محمدرضا دبيرزاده اظهار داشت: در اين روش حيوانات بدون احساس درد بيهوش شده و با تزريق سم معدوم می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به نحوه اجرای اين طرح افزود: سگ‌های ولگرد توسط گروه‌های مجهز اين شهرداری به صورت هفتگی با استفاده از تله و قفس مخصوص زنده‌گيری شده و به محل‌های نگهداری موقت منتقل می‌شوند تا در سالن اتلاف با تزريق سم وريدی سولفات منيزيوم دچار ايست قلبی شوند.

دبيرزاده با اشاره به طرح پيشين شهرداری دزفول در مبارزه با سگ‌های ولگرد سطح شهر تاکيد کرد: قبلا از روش‌های تيراندازی و مسموم کردن سگ‏ها استفاده می‌شد که باعث بروز رعب و وحشت در ميان شهروندان و آلودگی محيطی شده و ساير سگ‌ها را پراکنده می‌کرد.

وی در توضيح جزئيات مرگ با ترحم سگ‌های ولگرد افزود: پس از جمع‏آوری و زنده‏گيری سگ‏های ولگرد يا بدون صاحب، آنان به محل نگهداری موقت منتقل می‏شوند تا پس از برخی معاينات دامپزشکی، سگ‏های آلوده و بيماری‏زا معدوم شده و اجساد آنها به روش بهداشتی امحا شوند.

وی در توضيح اهداف اجرای اين طرح گفت: کمک به پيشبرد طرح جامع توسعه شهر، رعايت مسايل توسعه پايدار، رعايت موازين زيست محيطی و بهداشت عمومی شهر، کنترل بيماری‌های قابل انتقال بين حيوان و انسان و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص رعايت اصول بهداشتی در مواجه با حيوانات مزاحم (با اولويت سگ‏های ولگرد) از جمله اين اهداف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016