سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اظهارات توحيدی درباره ديدار با احمدی نژاد، وضعيت خانه سينما و عملکرد حوزه هنری

• با اجرای نتايج ديدار اعضای خانه سينما و رئيس جمهور مشکلات خانه سينما حل می‌شود
• هرچند با تصميمات حوزه هنری در بخش اکران موافق نيستيم اما احساسات حوزه هنری را درک می‌کنيم
• کسانی که روز گذشته نامه وزير ارشاد پيرامون تعطيلی خانه سينما را ابلاغ کرده‌اند از مفاد جزئيات جلسه ما با رئيس جمهور اطلاع نداشته‌اند


ايلنا: فرهاد توحيدی رئيس هيات مديره خانه سينما معتقد است که با اجرای تفاهمات صورت گرفته با رئيس جمهور مشکلات خانه سينما حل می شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، فرهاد توحيدی رئيس هيات مديره و سخنگوی خانه سينما صبح امروز در نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد با اعلام اين مطلب افزود: به نظر می‌رسد کسانی که روز گذشته نامه وزير ارشاد پيرامون تعطيلی خانه سينما را ابلاغ کرده‌اند از مفاد جزئيات جلسه ما با رئيس جمهور اطلاع نداشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به انتظار اين نامه و با ارائه تصويری از آن گفت: اين نامه با مهر محرمانه اول شهريور به دست ما رسيد و تاريخ صدور آن ۲۴ مرداد بوده است و من تعجب می‌کنم که چگونه نامه‌ای که مهر محرمانه دارد منتشر شده است زيرا ما مجاز به افشای محتويات نامه‌های محرمانه نيستيم سوال ديگر اين است که چرا اين نامه يک ماه بعد اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد ابلاغ کننده از تفاهمات ما با رئيس جمهور اطلاع نداشته است.
توحيدی تاکيد کرد: اين نامه پاسخی دارد که به صورت قانونی و اداره‌ای از طريق مراجع حقوقی اقدام می‌شود همانگونه که درباره نامه اول اقدام شد و نامه دوم نيز همين گونه اقدام شده است و نتيجه آن اين شد که حکم تعطيلی صادر شده است و حکم تعطيلی با حکم انحلال تفاوت دارد.
توحيدی بدون اشاره به جزئيات ديدار اعضای خانه سينما با محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور گفت: درخواست اين ديدار از طرف دفتر رئيس جمهور بود و بعد از اين اظهار تمايل ما با انها ديدار کرديم.
در پايان اين ديدار تفاهمی به وجود آمد و حس ما اين است که با اجرای اين تفاهم موضوع مشکلات خانه سينما کاملا منتفی است و اين تفاهمات راه را کوتاه می‌کند.
توحيدی افزود: در ديدار اعضای خانه سينما با رئيس جمهور فقط مباحثی همچون وضعيت فعاليت خانه سينما مطرح شد و تفاهمی به وجود آمد که به زودی نتايج آن اعلام می‌شود و تصور می‌کنيم با انجام اين تفاهمات راه کوتاه می‌شود و تمامی مشکلات حل می‌شود.
وی با اشاره به فعاليت‌های خانه سينما گفت: صنوف مختلف مجامع خود را برگزار می‌کنند و خود اهالی خانه سينما نيز درقضايای مختلف حضور پيدا می‌کنند ضمن آنکه شورای هماهنگی اصناف سينمايی نيز فعاليت‌های خود را انجام می‌دهد و تاکنون در فعاليت‌هايی همچون زلزله اخير آذربايجان و همچنين محکوميت فيلم موهن و زشتی که عليه مسلمانان ساخته شده بود حضور داشت هيات مديره نيز به عمل در چارچوب قانون پايبند است و به دنبال رفع مشکلات خانه سينما است.
توحيدی درباره تصميمات حوزه هنری گفت: خانه سينما در قالب تشکل‌های صنفی و شورای عالی تهيه کنندگان و در حد توان خود تلاش کرده است که به اين قضيه ورود کند زيرا ما معتقديم که موضع گيری حوزه هنری به سينما ضربه می‌زنداما معتقديم اين مشکلات می‌تواند در فضای تفاهم آميز‌تر حل شود.
البته امروز بخشی از مشکلاتی که به وجود آمده به دليل سوء مديريت است که اميدوارم با مذاکره دوستان سينمايی با حوزه هنری بخشی از اين مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: تصور من اين است که اگر خانه سينما کاملا فعال بود می‌توانست با دست بازتری دراين حوزه ورود کند و بهتر فعاليت کند اما بايد بگويم اين اتهامات که اهالی خانه سينما به طرف حوزه هنری حضور دارند درست نيست و با اين ديدگاه موافق نيستم اما احساسات حوزه هنری را درک می‌کنيم و معتقديم اين احساسات ناشی از سوء تدبير در حوزه سياست گذاری توليد و اکران فيلم است و بيشتر اين موضوعات به دليل ورود نيروهايی است که بدون رزومه قابل توجه به سينما آمده‌اند و از طرف ديگر سپردن اهرم صدور پروانه ساخت به دست تشکلاتی است که سابقه روشنی ندارد و باعث می‌شود در حوزه هنری اتفاقاتی بيفتد که حوزه هنری چنين تصميماتی را بگيرد.
وی ادامه داد: اما ما معتقديم که هيچ دشمنی وجود ندارد و اين مشکلات می‌توانست در فضايی تفاهم آميز‌تر حل شود.
توحيدی همچنين درباره حضور اصناف در کميته ساماندهی صنوف سينمايی و همچنين فعاليت‌های اين کميته گفت: تا امروز هيچ صنفی با اهدافی که کميته ساماندهی صنوف داشته همکاری نکرده از طرف ديگر اصناف کاملا قانونی هستند و قابل انحلال نيستند هرچند اين کميته برای آنکه بگويد فعاليتی کرده اصناف جديدی را توليد کرده است اما ۲۵ صنف قانونی خانه سينما با انتشار بيانيه‌ای اعلام کردند که اين کميته را قبول ندارند.
وی ادامه داد: ما معتقديم خانه سينما تشکيلات قانونی است که شخصيت حقوقی دارد و شخصيت حقوقی را فقط می‌توان با حکم دادگاه صالح منحل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016