چهارشنبه 29 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"قهوه تلخ" باز هم متوقف شد

مهر ـ در حالی که توزيع مجموعه "قهوه تلخ" برای چندمين بار متوقف شده و هنوز پايان‌بندی آن تصويربرداری نشده‌است، مديرکل سابق همکاری‌های سمعی و بصری و نمايش خانگی ارشاد می‌گوبد: ديگر نمی‌توانيم با سازندگان اين کار که در مرحله پايانی است، برخورد کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از توزيع قسمت ۲۵ مجموعه "قهوه تلخ" به دلايلی پخش آن متوقف شد. اما هشت ماه بعد پس از برطرف شدن مشکلات مجموعه، قسمت‌های بعدی روانه بازار شد و عوامل پروژه تصويربرداری قسمت‌های پايانی را آغاز کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مجموعه طبق گفته کارگردان و تهيه‌کننده، بايد در ۳۷ قسمت به پايان می‌رسيد اما حدود سه هفته پيش که قسمت ۳۴ وارد شبکه خانگی شد، با وجود اينکه قرار بود هر هفته يک قسمت وارد بازار شود، مجددا توزيع مجموعه متوقف شد و ديگر خبری از ادامه توليد آن هم منتشر نشد.

هم‌زمان خشايار الوند نويسنده مجموعه در گفتگويی اعلام کرد ما هنوز قسمت آخر را تصويربرداری نکرده‌ايم اما بخش‌های قبل از پايان‌بندی آماده عرضه به بازار است.

خبری از تهيه‌کنندگان نيست!

اين‌بار نيز الوند در ارتباط با توقف پخش مجموعه و سرانجام تصويربرداری قسمت آخر "قهوه تلخ" به خبرنگار مهر گفت: قسمت ۳۵ و ۳۶ آماده پخش است و حتی حدود نيمی از فينال کار نيز تصويربرداری شده‌است. ما ۱۰ روز برای گرفتن صحنه پايانی "قهوه تلخ" وقت لازم داريم اما متاسفانه هنوز خبری در ارتباط با ادامه مجموعه و گرفتن اين صحنه‌ها از تهيه‌کنندگان کار (حميد و مجيد آقا گليان) نيست.

وی افزود: هر چقدر هم به همراه ديگر عوامل پيگير اين موضوع می‌شويم به هيچ نتيجه مشخصی نمی‌رسيم. اين در حالی است که آنها با عوامل نيز تسويه حساب نکرده‌اند و برای اييکه عوامل ضبط اين صحنه‌ها را دوباره آغاز کنند، نياز است که مبالغ تعيين شده و بدهی دوستان پرداخت شود.

ديگر نمی‌توانيم با سازندگان برخورد کنيم

سعيد رجبی فروتن مديرکل سابق همکاری‌های سمعی و بصری و نمايش خانگی معاونت سينمايی درباره شرايط اين مجموعه به خبرنگار مهر گفت: قسمت ۳۴ مدتی يش وارد بازار شده‌است اما بيش از دو ماه است که تهيه‌کنندگان "قهوه تلخ" نسخه جديد را برای بازبينی به ارشاد ارائه نکرده‌اند. اين اتفاق نشان می‌دهد که گويا پروژه متوقف است.

وی افزود: برخی از افرادی که در بخش ساخت سريال در شبکه خانگی فعاليت می‌کنند با سرمايه اندک وارد اين عرصه می‌شوند و به بازگشت سرمايه و فروش آن توجه دارند تا قسمت‌های بعدی را بسازند. در اين ميان پروژه‌های محدودی هستند که پس از ساخت قسمت اعظمی از کار برای گرفتن مجوز و نمايش در شبکه خانگی اقدام می‌کنند.

رجبی‌فروتن ادامه داد: وقتی چنين وقفه‌هايی در پخش يک مجموعه در شبکه خانگی رخ می‌دهد قطعا باعث می‌شود اعتماد مخاطب کم شود و اين لطمه جبران ناپذيری است.

وی که مدتی است سمت مديريتی‌اش در ارشاد تغيير کرده گفت: بايد در همان ابتدا و زمانی که دوستان برای گرفتن مجوز اقدام می‌کنند، چنين مسائلی را به آنها گوشزد کنيم و حتی در بندهای شروط مجوز اين مسائل قيد شود. ما ديگر نمی‌توانيم با سازندگان اين کار که در مرحله پايانی هستند، برخورد کنيم و فقط بايد اميدوار باشيم که به زودی اين بخش‌های پايانی "قهوه تلخ" روانه بازار شود. قطعا با سازندگان اين مجموعه در ساخت کارهای آينده در شبکه خانگی برخورد خواهد شد.

اين اظهارات و شنيده‌ها درباره بی‌توجهی تهيه‌کنندگان مجموعه قهوه‌ تلخ در حالی است که برادران آقا گليان يک انيميشن بلند سينمايی را هم در حال ساخت داشته‌اند که اين کار نيز در مراحل فيلمبرداری متوقف شده‌است. در حال حاضر تعدادی از عوامل انيميشن "بانويی از ماه" به صنف واحد تهيه‌کنندگان و حتی دادسرا برای عدم تعهد مالی اين تهيه‌کنندگان شکايت کرده‌اند. برادران آقاگليان در تمام اين مدت و در واکنش به اين اخبار سکوت پيشه کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016