دوشنبه 3 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: از هر ۱۵ زن يک نفر سرطان سينه دارد


• افزايش شيوع سرطان در کشور به هيچ وجه مستند بر تحقيقات علمی نيست و هيچ تفاوتی با آمار جهانی ندارد


ايلنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آمريکا از هشت خانم يک نفر به سرطان سينه مبتلاست اما در کشور بين ۱۲ تا ۱۵خانم يک نفر سرطان سينه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرضيه وحيد دستجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در مورد برخی اظهارات مبنی بر افزايش شيوع سرطان در کشور گفت: اين مطالب به هيچ وجه مستند بر تحقيقات علمی نيست و آمار شيوع سرطان در کشور هيچ تفاوتی با آمار جهانی ندارد.

وزير بهداشت تاکيد کرد: ميزان شيوع سرطان درکشور يا برابر يا پايين‌تر از آمار جهانی است.

وی با اشاره به اينکه انجام هرگونه تحقيقات در اين زمينه زير نظر وزارت بهداشت است، افزود: سيستم ثبت سرطان اکنون ۹۵ درصد در کشور پوشش دارد که به اين معنا است هيچ کس به اندازه ما آماری در اين زمينه ندارد.

دستجردی تصريح کرد: تمام آمار‌ها در مورد بيماريهای مختلف و انواع سرطان‌ها را می‌دانيم ازهمين رو ميزان شيوع سرطان درکشور نسبت به دنيا، برابر با آمارهای جهانی يا پايين ترازآن است.

وی در ادامه اين گفته را که ايران به لحاظ شيوع سرطان اولين يا دومين کشور در منطقه است رد کرد و افزود: کشورهای منطقه همچون پاکستان، افغانستان، عراق، تاجيکستان، ترکمنستان، ترکيه، آذربايجان، هيچ کدام آماری در اين خصوص ندارند، پس چگونه اين مقايسه هاصورت می‌گيرد.

وزير بهداشت با تاکيد بر اينکه ميزان شيوع سرطان در کشور، بالا‌تر از ساير کشور‌ها نيست، افزود: بيماری‌های غير واگير سير صعودی دارد اما درمورد سرطان بايد گفت که سير صعودی آن درکشورهمانند دنياست.

دستجردی خاطرنشان کرد: زندگی صنعتی، شيوه زندگی را بدون تحرک و نوع تغذيه را تغييرداده است که اين وضعيت موجب بروز چاقی، بيماری‌های غير واگير و همچنين سرطان می‌شود.

وزير بهداشت در مورد برنامه جامع کنترل سرطان در کشور گفت: ‌يک کميته کشوری در مورد کنترل سرطان و بيماريهای غير واگير داريم که شامل برنامه‌های متعددی است به طوری که برای هر سرطان يک برنامه خاص وجود دارد و هر يک از آن‌ها در بسته‌های آموزشی گنجانده شده است.

وی تصريح کرد: آموزش، تحقيقات و اطلاع رسانی به مردم که همه کميته مذکور که دارای کميته‌های زيرمجموعه است، طراحی و برنامه ريزی شده است.

دستجردی تاکيدکرد: اکنون همه برنامه‌های مختلف را در برنامه پزشک خانواده و سيستم ارجاع ادغام کرده‌ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016