چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش مراجعه زنان به مراکز درمان ترک اعتياد

• متاسفانه ميزان مراجعه زنان به مراکز درمان و ترک اعتياد به مواد مخدر افزايش يافته است، البته آماری در اين رابطه موجود نيست ولی ميزان مراجعه به کلينيک‌ها به مراتب بيشتر از گذشته شده است


ايلنا: رييس انجمن مددکاران اجتماعی ايران گفت: برخی از زنان به دليل ارتکاب جرم و عوارض روحی ناشی از آن، گرايش به استعمال مواد مخدر پيدا می‌کنند که زنان نيز از اين موضوع مستثنی نيستند و برخی از زنان به اين دليل به مصرف مواد روی می‌آورند.

سيد حسن موسوی چلک رييس انجمن مددکاران اجتماعی ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا گفت: اعتياد به مواد مخدر کماکان يکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستيم و بسياری از خانواده با چنين مشکلی درگير هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: پيش از اين در مصرف مواد مخدر و دخانيات مردان تنها مصرف کننده بودند اما امروز گرايش زنان به مصرف مواد مخدر و همچنين مصرف سيگار را شاهديم و اگر در خيابان‌ها و در ترافيک و همچنين پارک‏‌ها دقت کنيم مصرف سيگار خانم‌ها را می‌بينيم که به صورت علنی سيگار می‌کشند.

وی ادامه داد: کم اطلاعی و يا بی‌اطلاعی از عوارض استعمال دخانيات و مواد مخدر می‌تواند يکی از دلايل استفاده از اين مواد باشد و همچنين اطلاعات اشتباه و نادرست درباره مواد مخدر و سيگار برخی از زنان را به مصرف کننده تبديل کرده است.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: دليل گرايش برخی از زنان به استعمال مواد مخدر نوعی ابراز وجود است و دليل برخی نيز چشم و هم چشمی است اما عمده‌ترين دليل استعمال موارد مخدر و سيگار ناشی از مشکلات اجتماعی است و منشاء روحی و روانی دارد.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی از زنان به دليل ارتکاب جرم و عوارض روحی ناشی از آن گرايش به استعمال مواد مخدر پيدا کنند که زنان نيز از اين موضوع مستثنی نيستند و برخی از زنان به اين دليل به مصرف مواد روی می‌آورند.

وی تصريح کرد: گرايش زنان به مواد مخدر و اهميت رسيدگی به اين معضل باعث شد که ما شلتر (پناهگاه شبانه) زنان را راه اندازی کنيم اما بايد تاکيد کنم که هنوز ميزان مصرف کنندگان زن نسبت به مردان کمتر است.

موسوی چلک افزود: متاسفانه ميزان مراجعه زنان به مراکز درمان و ترک اعتياد به مواد مخدر افزايش يافته است البته آماری در اين رابطه موجود نيست ولی ميزان مراجعه به کلينيک‌ها به مراتب بيشتر از گذشته شده است.

وی در رابطه با عوارض روحی برخوردهای نيروی انتظامی با زنان اظهار داشت: به هر حال نيروی انتظامی با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند و طبيعی است که ماهيت برخورد ناجا قهرآميز است اما ناجا معاونت اجتماعی تاسيس کرده است و تلاش دارد تا رويکرد اجتماعی را تقويت کند.

وی گفت: البته برخورد قهرآميز در ابتدا تاثيری ندارد و پليس تا زمانی که کسی مشکلی نداشته باشد با او برخورد نمی‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016