سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت شجريان به شورای عالی خانه موسيقی

ايسنا ـ مديرعامل خانه موسيقی در بخش ديگری از سخنانش درباره اجرای گروه‌های متفاوت در جشن امسال گفت: اجرای گروه‌های موسيقی کلاسيک‌، سنتی‌ و نواحی از برنامه‌های امسال ما است اما از آنجا که جشن با روز جهانی کودک همزمان شده است، يک اجرا را نيز به اين بخش اختصاص داديم که توسط دو هنرمند نوجوان انجام خواهد گرفت.
مديرعامل خانه موسيقی گفت: محمدرضا شجريان به شورای عالی خانه موسيقی بازگشته و به زودی اولين جلسه را با حضور او برگزار خواهيم کرد.

به گزارش ايسنا، جزييات سيزدهمين جشن خانه موسيقی ايران ۴ مهرماه با حضور حميدرضا نوربخش ـ مدير عامل خانه موسيقی ـ و حميدرضا عاطفی ـ مدير اجرايی خانه ـ تشريح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ابتدای اين نشست نوربخش در سخنانی مطرح کرد: تلاشمان بر اين بود که امسال نيز مثل سال‌های گذشته جشن خانه موسيقی در چند شب برگزار شود‌ اما از آنجا که برج ميلاد روزهای ديگر فضای خالی نداشت، مجبور شديم امسال به همين يک شب بسنده کنيم، اما روال جشن مانند هر سال خواهد بود.

او افزود: سالن‌های ديگر را نيز برای برگزاری جشن در نظر گرفتيم اما ترجيح داديم، جشن در برج ميلاد برگزار شود و از مسئولان برج کمال قدردانی را داريم چرا که آنها برای يک شب سالن را به صورت رايگان در اختيار ما قرار داده‌اند.

مديرعامل خانه موسيقی در بخش ديگری از سخنانش درباره اجرای گروه‌های متفاوت در جشن امسال گفت: اجرای گروه‌های موسيقی کلاسيک‌، سنتی‌ و نواحی از برنامه‌های امسال ما است اما از آنجا که جشن با روز جهانی کودک همزمان شده است، يک اجرا را نيز به اين بخش اختصاص داديم که توسط دو هنرمند نوجوان انجام خواهد گرفت.

نوربخش از اجرای يک گروه موسيقی پاپ در جشن امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال برای اولين بار يک گروه موسيقی پاپ در جشن خانه موسيقی اجرا خواهد کرد.

او درباره تقديرهای سيزدهمين جشن خانه موسيقی توضيح داد: امسال از يک صدابردار ‌، سازنده ساز، خواننده و آهنگساز که همگی از پيشکسوتان موسيقی هستند، تقدير خواهيم کرد و بانوان پيشکسوت موسيقی نيز طبق روال گذشته تقدير خواهند شد.

نوربخش با بيان اينکه انتخاب کتاب و آلبوم برگزيده سال به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال نوبت کتاب برگزيده است که به عنوان کتاب برتر سال در سه بخش پژوهش ،‌ تاليف و ترجمه معرفی خواهد شد، بديهی است که سال آينده به انتخاب بهترين آلبوم سال اختصاص دارد.

مديرعامل خانه موسيقی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اينکه چرا سال گذشته به تقدير از بانوان فعال عرصه موسيقی اختصاص نداشت و صرفا از پيشکسوتان تقدير شد‌، گفت: هنگامی که حرکتی را آغاز می‌کنيم، بايد اول به سراغ پيشکسوتان آن عرصه برويم در تقدير از بخش بانوان نيز سال گذشته، وظيفه خودمان ديديم تا ابتدا از کسانی تقدير کنيم که سال‌ها در اين عرصه تلاش کرده‌اند.

او تاکيد کرد: اگر سال گذشته تعداد محدودی از بانوان تقدير شدند، به اين معنا نيست که ما ساير آنها را ناديده گرفته‌ايم. اما اين تقديرها ادامه دارد و شامل حال همه بانوان خواهد شد. مسلما سال گذشته آخرين جشن خانه موسيقی نبوده و اين جشن با تقدير از هنرمندان برتر ادامه خواهد داشت.

نوربخش در عين حال گفت: به هر حال برای تقدير از هنرمندان بايد دليلی وجود داشته باشد و ما بايد برای عنوان خاصی از آنها تقدير کنيم؛ در سال‌های گذشته بارها خواستيم از محمدرضا شجريان تقدير کنيم، اما خودش با اين موضوع مخالف بود و می‌گفت من برای مردم کار می‌کنم ودليلی ندارد از من تقدير شود.

وی درباره آثار واصل شده به دبيرخانه و هيات داوران توضيح داد: امسال ۱۱۰ جلد کتاب برای داوری به دبيرخانه رسيده است و دليل اينکه انتخاب کتاب و آلبوم به صورت دوسالانه انجام می‌گيرد اين است که توليدات خانه سينما با توليدات خانه موسيقی قابل مقايسه نبود و بنابراين مجبور بوديم که بين آثار بيشتری داوری کنيم.

به گفته او هيات داوران را مصطفی کمال پورتراب ،‌محمدرضا فياضی و هومان اسعدی‌ تشکيل می‌دهند.

نوربخش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دليل حضور موسيقی پاپ در جشن سيزدهم خانه موسيقی گفت: امسال بنا بر صلاح‌ديد هيات مديره خانه موسيقی، اين بخش به جشن ما اضافه شده است اما بدين معنا نيست که ما پيش از اين با موسيقی پاپ مخالفت داشتيم.

مديرعامل خانه موسيقی در پاسخ به پرسشی که چرا جشن خانه موسيقی ايران با وجود وعده‌ها امسال هم بين المللی نشد، گفت: مصوبه هيات مديره اينگونه بود که جشن امسال بين‌المللی شود اما بنا به دلايلی اين اتفاق رخ نداد.

سپس حميدرضا عاطفی در پاسخ به همين سوال گفت: ارديبهشت ماه امسال يک گروه موسيقی را از فرانسه دعوت کرديم اما آنها اعلام کردند که نمی‌توانند در اين تاريخ در تهران حضورداشته باشند؛ اما جشن سال آينده به طور قطع بين المللی خواهد بود.

نوربخش در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری درباره اينکه آيا جشن امسال از محمدرضا شجريان تقدير می‌کند يا خير؟ پاسخ داد: شجريان رئيس شورای عالی خانه موسيقی است و هم اکنون او به ايران بازگشته است و به زودی جلسه‌ای را با حضورش برگزار خواهيم کرد. اما بايد ببينيم تا چه تصميمی در اين زمينه گرفته می‌شود.

او درباره بودجه جشن امسال نيز بيان کرد: بودجه از سوی شهرداری تعيين شده است و توسط معاونت فرهنگی اجتماعی در اختيار ما قرار داده شده است. قرار بر اين بوده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز بودجه‌ای برای ما تعيين کند اما اين اتفاق هنوز رخ نداده است.

در پايان اين نشست حميدرضا عاطفی از برگزاری دومين نمايشگاه آثار شنيداری همزمان با جشن خانه موسيقی ايران خبر داد و افزود: امسال اين نمايشگاه در محوطه پارک خانه هنرمندان ايران برگزار می‌شود و از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه برپا خواهد بود.

سيزدهمين جشن خانه موسيقی ايران ۱۷ مهرماه در سالن همايش‌های برج ميلاد تهران برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016