چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علل بازماندن از تحصيل كودكان لازم‌‌التعليم اعلام شد

معاون وزير آموزش و پرورش با اعلام برخي از علل عدم پوشش 1.5 درصدي كودكان لازم‌التعليم اما بازمانده از تحصيل، گفت: آموزش و پرورش حتي به روستاهايي كه داراي يك دانش آموز است، معلم اعزام مي‌كند.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه 98.5 درصد كودكان در سن تحصيل و لازم‌التعليم تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: 1.5 درصد باقي‌مانده كه از تحصيل بازمانده‌اند، شناسايي نشده‌اند و اگر هم شناسايي شده باشند، بنا به دلايلي امكان ادامه تحصيل آنها وجود ندارد.

وي در توضيح بيشتر گفت: آموزش و پرورش با توجه به اهميتي كه به تعليم و تربيت و پوشش تحصيلي دانش‌آموزان مي‌دهد، حتي در روستاهاي دورافتاده و مناطقي كه حتي داراي يك دانش‌آموز است، معلم اعزام مي‌كند تا عدالت آموزشي را رعايت كند.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: بخشي از كساني كه لازم التعليم هستند، اما تحت پوشش قرار نگرفته‌اند، مربوط به كودكان متولد نيمه دوم سال است، چرا كه بر اساس قانون تنها كودكان نيمه اول و هفت سال تمام براي اول ابتدايي ثبت‌نام مي‌شوند.

قربان گفت: بخشي از اين كودكان نيز مربوط به خانواده‌هايي است كه فرزندان آنها داراي معلوليت‌هايي هستند كه متاسفانه اين خانواده‌ها آنها را پنهان مي‌كنند و اجازه ورود آنها به مدارس را نمي‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: بخش ديگري از اين آمار 1.5 درصدي بازمانده از تحصيل نيز مربوط به كساني است كه شناسنامه آنها در زمان خود صادر نشده است. به عنوان مثال در مناطق دورافتاده و روستاهاي دور هستند افرادي كه ديرهنگام نسبت به دريافت شناسنامه فرزندان خود اقدام مي‌كنند و اين افراد بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، در ليست بازمانده‌هاي از تحصيل قرار مي‌گيرند، در حالي كه وقتي اين افراد شناسايي و به آنها مراجعه مي‌شود، داراي سواد بوده و بازمانده از تحصيل محسوب نمي‌شوند.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در پايان خاطر نشان كرد: اين وزارتخانه برنامه‌هاي خود را به گونه‌اي طراحي كرده است كه هيچ‌ كودك لازم‌التعليمي در هيچ نقطه‌اي از كشور از امكان تحصيل باز نماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016