شنبه 8 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس مرکز تحقيقات سلولی درباره پارازيت ها: سقط جنين زياد شده

• آثار منفی آن را نسل های آينده خواهند ديد

ايرنا ـ رئيس مرکز تحقيقات سلولی صارم ،استرس، آلودگی هوا و تغذيه نامناسب را به عنوان عوامل اصلی بارداری خارج از رحم در جوامع شهری عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد، آنچه سبب افزايش ناگهانی بارداری های خارج از رحم طی مدت مورد مطالعه شده، تاثير امواج پارازيت است.
رئيس مرکز تحقيقات سلولی صارم از افزايش سقط جنين و بارداری خارج از رحم در دو سال اخير خبر داد و گفت: بر اساس آمار مراجعان به بيمارستان فوق تخصصی صارم، طی دو سال اخير، آمار سقط جنين غير عمدی۳.۵ درصد و آمار بارداری خارج رحم حدود ۲درصد افزايش يافته است .

به گزارش ايرنا دکتر ابوطالب صارمی با اعلام اين خبر افزود :به نظر می رسد با توجه به افزايش پارازيت ها و امواج الکترومغناطيسی در محيط اطراف، شاهد افزايش اين آمار بوده ايم.

وی ادامه داد: در حالی، ميزان سقط غير عمدی جنين در فروردين تا مرداد سال ۸۹ در اين مرکز درمانی ۳۸ مورد گزارش شده که در مدت مشابه سال ۹۰ اين آمار به ۶۷ مورد و در سال ۹۱ به ۱۱۴ مورد افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صارمی خاطر نشان کرد :آمار بارداری های خارج از رحم در اين مدت نيز از ۹ مورد در سال ۸۹ به ۱۳ مورد در سال ۹۰ و ۱۶ مورد به سال ۹۱ رسيده که آمارها بيانگر سير صعودی اين عارضه است.

وی اختلالات ژنتيکی، بالا بودن سن مادر (بالای ۴۰ سال)، کم کاری تيروئيد، ديابت، مصرف سيگار و الکل، برخی سموم محيطی، فيبروم و چسبندگی رحم و نيز اختلالات شکلی رحم را جزو عوامل موثر بر سقط عنوان کرد.

رئيس مرکز تحقيقات سلولی صارم ،استرس، آلودگی هوا و تغذيه نامناسب را به عنوان عوامل اصلی بارداری خارج از رحم در جوامع شهری عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد، آنچه سبب افزايش ناگهانی بارداری های خارج از رحم طی مدت مورد مطالعه شده، تاثير امواج پارازيت است.

وی ادامه داد: تشعشعات در اطراف محيط زندگی چه در قالب آلودگی های صوتی يا پارازيت ها می توانند، روی سيستم اعصاب سمپاتيک و پاراسمپاتيک بدن و به ويژه روی لوله های رحمی تاثير منفی بر جای گذاشته، سبب حرکت های نامنظم دودی لوله ها برای انتقال جنين به داخل رحم شود.

رئيس مرکز تحقيقات سلولی صارم خاطر نشان کرد : رشد جنين در داخل لوله های رحمی – به جای رحم- سبب حاملگی خارج رحمی شده که در صورت تاخير در مراجعه يا تشخيص دير هنگام، خطر مرگ سريع را برای مادر به همراه دارد.

وی يادآور شد: با اينکه وزارت بهداشت در مورد تاثير پارازيت ها بر سلامت انسان تاکنون گزارشی را منتشر نکرده است، اما متخصصان گروه های مختلف پزشکی همچنان در مورد آثار اين امواج روی سلامت مردم هشدار می دهند. به عقيده آنان اين امواج بر سلامت انسان و سلول های بدن تاثير منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بيماری های مختلف با منشا ناشناخته می شوند. همچنين اين تشعشع ها می توانند، موجب اختلال در سيستم ايمنی بدن شود.

صارمی از افزايش آمار ناباروری در کشور به ويژه در ميان مردان به عنوان يکی از پيامدهای امواج الکترومغناطيسی نام برد و گفت: اين امواج سلول های جنسی مردان را تحت تاثير قرار می دهد و نقص سلول های جنسی و ناباروری را در مردان به دنبال دارد. همچنين اين امواج بر کيفيت تخمک و اسپرم نيز آثار منفی بر جای می گذارد.

وی ادامه داد: امواج الکترومغناطيسی که مردم آن را حس نمی کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته، سبب سردرد، بی حوصلگی، عصبانيت، بی قراری و افسردگی می شود. از سوی ديگر اين امواج با اثر گذاشتن روی سلول های DNA انسان در روند تکثير سلولی اختلال ايجاد کرده که در نسل های بعد شاهد پيامدهای منفی آن خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016