چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا:ستاد متمرکز بازار ارز و برخوردبا اخلالگران تشكيل شد

فرمانده ناجا گفت: 90 درصد از جرايم جنايي و 100 درصد از جرايمي همچون گروگانگيري در ناجا كشف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «انتظامي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح چهارشنبه در حاشيه مراسم رونمايي از تجهيزات جديد و خودروي ويژه تشخيص هويت پليس آگاهي با بيان اينكه واحدهاي جديد بررسي صحنه جرم از امروز راه‌اندازي شده‌اند،‌گفت: مسير حرفه‌اي شدن، روز آمدي، اتكا به دانش و فناوري يك مسير دائمي و پرسرعتي است كه ناجا از آن در حال گذر است.

از روش‌هاي سنتي مبتني بر فشار و اقرار عبور كرده‌ايم

وي با بيان اينكه تلاش داريم از روش‌هاي متعدد علمي براي كشف هرچه بهتر جرايم استفاده كنيم گفت: از روش‌هاي سنتي مبتني بر فشار و اقرار عبور كرده‌ايم.

احمدي‌مقدم گفت: بعضا مردم تصور مي‌كردند اگر سرقتي اعلام مي‌شود ماموران به آن بي‌توجه هستند و يا توجه زيادي نمي‌كنند اما با تجهيز اين واحدها توان بررسي ماموران تشخيص هويت به 1200 ماموريت در ماه مي‌رسد كه اين رقم تمام ماموريت‌هاي تشخيص هويت در يك ماه است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروهاي لازم براي تشخيص اين تيم‌هاي ويژه بررسي صحنه جرم انجام شده است، گفت: اين تيم‌ها با تكيه بر روش‌هاي خاص علمي و همچنين آشنايي و شناسايي با مجرمان و همچنين بررسي آثار صحنه جرم به كشف سريع جرم كمك مي‌كنند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه امروزه با كشفيات و موفقيت‌هايي كه اداره تحقيقات كاربردي پليس آگاهي ابداع كرده است مي‌توانيم ادعا كنيم كه تشخيص هويت ناجا يكي از پيشرفته‌ترين معاونت‌ها در سطح دنيا است، گفت: كشف جرايم جنايي در نيروي انتظامي بالاي 90 درصد است و جرايمي همچون گروگانگيري به صورت 100 درصد كشف مي‌شود.

وي با بيان اينكه 91 درصد از قتل‌هاي به وقوع پيوسته در كشور كشف مي‌شوند گفت: مابقي وقوعات قتل‌هايي كه كشف نمي‌شود دلايل مختلفي دارد از جمله متواري بودن مجرم كه چون پرونده در قوه‌قضاييه بسته نشده است از سوي نيروي انتظامي عدم كشف محسوب مي‌شود.

فرمانده ناجا در مورد بازار ارز و صحبت‌هاي روز گذشته جانشين فرمانده ناجا گفت: سردار رادان و سردار بتولي رييس پليس آگاهي ناجا با اختيارات كامل در ستاد مربوطه كه به صورت متمركز تشكيل شده است مسئوليت دارند، اما سازمان‌هاي ديگر همچون تعزيرات، سازمان تنظيم بازار و بانك نيز در اين ستاد فعاليت دارند و بهتر است اطلاع‌رساني از سوي ستاد اعلام شود.

وي با بيان اينكه ناجا آمادگي كاملي براي حضور در تمام زمينه‌هاي اخلال اقتصادي دارد و وظيفه اين ستاد نيز بررسی وضعیت ارز و برخورد با اخلالگران اقتصادی است گفت: ناجا با تمام توان در ميدان حضور دارد.

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم با بيان اينكه ارزش ريالي سرقت‌هاي انجام شده اگر كمتر از 100 هزار تومان باشد سرقت خرد محسوب مي‌شود، گفت:‌ در سرقت‌هاي خرد معمولا كارآگاهان از فرد مجرم به سرقت مي‌رسند، اما اين بدان معنا نيست كه پليس به رسيدگي به پرونده سرقت‌هاي خرد بي‌اعتنا است.

قدرت كشف در جرايم پليس آگاهي بيش از 90 درصد است

فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي جرايم همچون جرايم‌جنايي، خشن، كلاهبرداري و سرقت‌هاي بزرگ، كارآگاهان از بررسي صحنه‌جرم و سرنخ‌هاي مكشوفه به مجرم مي‌رسند گفت: اين مسئله قدرت كشف را افزايش داده است و قدرت كشف ناجا در جرايم آگاهي بيش از 90 درصد است.

وي درباره همكاري فراسازماني معاونت تشخيص هويت با سازمان‌هاي ديگر همچون سازمان ثبت احوال گفت:‌ قطعا براي كشف سريع با سازمان‌هاي ديگر همكاري مي‌كنيم اما يكي از مشكلاتي كه در كشف جرم وجود دارد اين است كه هنوز كدهاي ملي متصل به آثار بيومتريك همچون اثر انگشت، DNA‌ و غيره متصل نشده‌اند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه با بيومتريك كردن اسناد شناسايي امكان جعل اسناد و هويت به صفر مي‌رسد گفت: همكاري‌هاي خوبي در اين زمينه انجام گرفته است اما قانون بايد تا حدي الزام كند.

وي با بيان اينكه تمامي تجهيزات و سامانه‌هاي تشخيص هويت توسعه يافته است گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه بايد تمام زير ساخت‌ها، نرم‌افزار و سخت افزار و همچنين هماهنگي‌هاي لازم براي ارتقاي همكاري با سازمان‌هاي ديگر را انجام دهيم تا كشف جرايم افزايش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مردم از هجوم به بازار خودداري كنند

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا درباره روند بررسي پيشنهادي از سوي ناجا براي تشكيل حساب ارزي و طلا براي مردم به ايسنا گفت: بخشي از مردم از آنجايي كه احساس مي‌كنند سرمايه نقدشان آسيب‌پذير است و ممكن است ارزش آن سقوط كند به بازار هجوم مي‌آورند كه اين مسئله سبب تشديد نوسانات مي‌شود.

وي با بيان اينكه به مردم توصيه مي‌كنيم كه از هجوم به بازار خودداري كنند گفت: چرا كه اين مسئله سبب افزايش تقاضا در بازار مي‌شود و كمبودهايي را به بار مي‌آورد.

مبالغ زيادي ارز و طلا در منازل نگهداري مي‌شود

وي با بيان اينكه بر اساس برآورد بانك مركزي مبالغ زيادي ارز و طلا در منزل نگهداري مي‌شود گفت: اين مسئله خطرات زيادي را به همراه دارد و آثار رواني نامطلوبي در بازار ايجاد مي‌كند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه يك سياست اقتصادي در اين راستا بايد در دولت ايجاد شود گفت: دولت بايد ساز و كاري تعبيه كند تا اموال مردم نزد دولت بماند كه اين مسئله هم موجب رونق اقتصادي شده و هم خطر بروز جرايمي همچون سرقت را كاهش مي‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016